Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
Brann i LPG bil

Har noen opplevd brann i bilen? i såfall hvordan endte saken?
Bilen min begynte å brenne 1/9/2008 og er fortsatt billaus. Alle, Gasspesialisten, sparebank1 fraskriver seg ansvar og jeg sitter igjen med tapet.
Det finnes ikke et eneste sted som jeg kan henvende meg til med saken.
Noe huske før noen av dere installerer LPG i bil.

Re: Brann i LPG bil

Det er to ting som her bør spille inn. Det ene er om anlegget er godkjent og innskrevet i vognkortet. Det andre om du har sjekket med forsikringsselskapet om du må tegne tilleggsforsikring eller ikke. Du har evt etater som forbrukerråd, juridisk assistanse hos evtuelle bilorganisasjoner som du er medlem av.

Jeg vet at en taxi brant ut for en del år siden, tom bensintanken eksploderte. Eneste som var inntakt var LPG tanken med LPG på.

Det må jo også være av en avgjørende karakter om det var LPG anlegget som forårsaket brannen eller ikke.

Re: Brann i LPG bil

Dette må vel bare være et problem dersom det er gassanlegget som er årsaken til brannen?Forsikringsfolk er flink å trenere saker, det virker som de tror de blir trukket i lønn for hver utbetaling..især hos IF. (If you get something...)

Re: Brann i LPG bil

Bilen begynte å brenne en uke før timen min hos Bilsynet. Jeg tok kontakt med Sparebank1 etter montering og fikk beskjed at forsikringen min dekket ekstrautstyr.
Problemet startet da takstmannen Tom Berg begynte å lage avtaler med Gaspesialisten bak ryggen min og leverte bilen min til dem. Protestene mine ble ikke hørt og Gassåpesialisten hentet bilen min og skrudde av telefonen......

Re: Brann i LPG bil

Legg dere på minnet hvilket firma dette gjelder, så ikke besøk dette firmaet

Re: Re: Brann i LPG bil

Fikk montert gassanlegg hos Gas Teck. De ordnet med visning av bil hos biltilsynet, før bilen ble levert til meg.

Re: Re: Re: Brann i LPG bil

Jeg visste bilen min til Biltilsynet. Fikk mangellapp fordi komponentliste mangler. Det var 2/1/2009. Jeg kjørte til Gasspesialisten samme dag og leverte fra meg kopier av papirene de ba om.
Hørte ingenting i 6 uker og jeg kjørte tilbake igjen i forrige uke.
You know my boss? Hes has thrown all the garbage out of his office. Det ble sagt til meg av installatøren.
I dag gjør jeg et nytt forsøk å få komponentlisten.

Re: Brann i LPG bil

Jeg har forsikret bilen min i sparebank1. De har i papirene sine at bilen går på LPG, og at dette er godkjent biltilsynet. Regner med det er like så greitt, HVIS bilen tar fyr, liksom

Re: Brann i LPG bil

Det er skummelt når verkstedet slår på mobilsvar for å sile ut kunder....
I disse dårlige tider skal det ikke mye til for et lite verksted å miste grunnlaget for videre drift.
Biltilsynet må ha et ansvar her da de godkjenner et verksted for montering og jeg kjører rundt på LPG som ikke er i orden og uten godkjenning fordi jeg mangler papirer.