Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
Propan stank

Hallo alle...Når jeg har kjørt på bensin ei stund å slår over til lpg,skal det stinke propan i bilen da???? er bare littegranne som går over etter noen sekunder,men er det lekasje tru???

Re: Propan stank

Det skal ikke lukte noe propan i bilen når du slår over til, eller kjøre på gass. Fra tanken skal det dessuten være lukket utlufting. Hvor går utluftingslangen din fra fordamperen?

Re: Propan stank

Jeg har frisk propan stank fra motor rommet når bilen forsøker å bytte til gass.
Men det i følge Gasspesialisten er urimelig krav.....
Jeg tror at årsaken til den kundbehandling er diagnosen som ble stilt på en parkeringsplass på brannårsaken. Gasspesialisten ****** seg selv på bena ved å leke verdensmester på gassdrift.....'En propan slange løsnet og gassen ble antent av en gnist fra dynamoen'. De tok på seg erstatnings ansvar overfor Sparebank1 på samme parkerings plassen.
Feilen visste seg å være MAP sensor og Sparebank1 har en regress krav klar for Gasspesialisten.
Regningen på 23,000 kroner gikk for det meste å rette opp den 'fagmessing' reparasjon som gasspesialisten tok på seg.

Re: Propan stank

Har vært borti at hvis du har propanlykt i motorrommet så har returslangen fra fordamper til luffilterboks ikke vært der.

Re: Propan stank

Hei Sig,
Hvor finner jeg denne slangen til luftfilteret?

Re: Propan stank

Det er en egen nippel på fordamper som denne slangen skal tres på og returneres tilbake til luftinntaket.