Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Påfylt mengde varierer - hvorfor?

Sig
At du får nedpå 57 liter på en 58 liters tank, sier bare at den ikke slår ut på sikkerhetsmarginen. Virker som da flotør er tuklet med.

Min tank er 70L. Dag Erik's er 58L.

Re: Påfylt mengde varierer - hvorfor?

Leste nok litt feil i farten...

Re: Påfylt mengde varierer - hvorfor?

Skal vel være miminum 20% sikkerhetsvolum, men jeg har stusset på at jeg får på så lite. Når jeg en sjelden gang kjører tomt merkes det ved at motoren gradvis fusker mer og mer ( i løpet av 5 sekunder), og jeg regner med at det er rimelig tomt. Jeg har Vialle væskeinnsprøytning - mulig det er litt mer gradvis overgang om en har en forgasserenhet før innsuget.

Re: Påfylt mengde varierer - hvorfor?

Dag Erik Eilertsen
men jeg har stusset på at jeg får på så lite.


Det finnes mulighet for å modifisere flotør, slik at den ikke slår ut så tidlig. Nærmeste montørverksted kan hjelpe deg med dette. Men ikke bli fristet til å overskride 20%, med mindre du alltid kjører et godt stykke etter å ha fylt.

Re: Påfylt mengde varierer - hvorfor?

Det hadde vært nyttig! Enig med deg at en trenger sikkerhetsvolumet. Særlig for meg med tank i bilen. Jobber 800 meter fra en tankstasjon, så det hender ofte jeg fyller rett før jeg setter fra meg bilen i sola.... Ville dog ikke gjort det om jeg følte sikkerhetsmarginen ikke var der.

Har ikke hatt service på dette anlegget siden jeg kjøpte den 60 000k km/2,5 årsiden. Noen tips om flinke firmaer? Helst i Østfold, men hele Østlandet er aktuelt. Ikke så mange som er drevne på Vialle væskeinnsprøytning, kanskje.

Re: Påfylt mengde varierer - hvorfor?

Da kjørte jeg tom igjen (må få brukt opp litt bensin etter at jeg ble lurt av Statens vegvesen til å stille med fulle tanker ved LPG kontrollen).
Denne gang gikk det 56,8L på tanken (samme pumpe), altså kun ca 1% avvik fra forrige gang og helt i tråd med 80% regelen.