Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Godkjent!

Grattis, som de sier der de pleide lage skikkelige biler!
Måtte du stille med fulle tanker (for veiing) og fikk du økt egenvekt i vognkortet? Fikk beskjed om dette, men veiing ble ikke gjort og egenvekt er som før. Sliter ennå med overvekt p.g.a. all bensinen :-).

Re: Godkjent!

Ingen krav om fulle tanker, alt gikk forbausende lett.

1: Måtte starte bilen til for CO test, først på tomgang: Godkjent
Så ved jevnt 2.000omdr/min: Godkjent


2: Kjørte bilen til rampa, de sjekket gasstanken, tok av toppdekselet og så på tilkoblingene i midten ("reservehjulstank"). Godkjent

3. Kontoll under bilen at det satt metallklemmer tett nok langs kobberrørene: Godkjent.

4. De kikka i motorommet, for å sjekke metallklemmer på innførselsrørene. Godkjent.

5. Bruksanvisning på Norsk, pluss deleliste. Godkjent.

Ferdig - betal i kassa, nytt vognkort kommer i posten.

Re: Godkjent!

Hei
Hvor kan man få BRC gassanlegg bruksanvisning på norsk

Re: Godkjent!

Den skal du få hos din montør....

Har du montert i utlandet kan det jo være at Gastech er snill med deg....

Re: Godkjent!

Du trenger faktisk ikke BRC bruksanvisning, jeg fikk med meg at annet merkes bruksanvisning (på Norsk), og installatøren sa at tilsynet ikke vil bry seg siden "gassanlegg er gassanlegg". Og ja, anlegget mitt er montert i Polen.
Hadde bilen til kontroll + papirer hos en installatør før visning hos BT.

Re: Godkjent!

Jeg fikk godkjent anlegget i verdens beste land. NORGE! De forlangt en bruksanvisning på norsk.
Alt gikk gjennom med glans.
Så etter en stund leser jeg og ser at bruksanvisning for et Lo-Gass annlegg e egentlig en dårlig oversettelse av et Prins anlegg......
Alt tyder på at Biltilsynet ikke kan lese! De har bare sett noen norske ø,æ og å og godkjente anlegget på troverdighet.