Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
Service på LPG-anlegg i Rogaland.

Sør for Boknafjorden er det Bilpaviljongen Hellestø på Sola som kan ta service på LPG-anlegg.

Nord for Boknafjorden er det Knapphus Bensinstasjon, de kan også bygge om biler.

Måtte nettopp benytte meg av Bilpaviljongen Hellestø, da Dodgen (Ram 1500 2003 modell) plutselig ikke ville gå på gass lenger. Oppdaget det ved at motoren stoppet når den skulle koble over til gass. Var da heldigvis på en rettstrekke, de som har prøvd å bevege rattet på en amerikaner uten hjelp av servoen vet hva jeg snakker om. Hellestø fant ut at solenoidventilen ikke virket lenger og dermed ikke slapp fram gassen. Ny ventil ble bestilt og montert, dette kom på ca. 3500,- med ca. en times arbeid. På min bil (BRC-anlegg montert i 2004) står den montert under venstre bakskjerm, der den er litt utsatt for skitt og vil størne til etterhvert. På neste filterservice vil jeg flytte ventilen fram til motorrommet. Jeg er godt fornøyd med arbeidet fra Hellestø, og det er godt å vite at et seriøst firma i nærheten kan ta service på anlegget i mange år. Deilig å kjøre på gass igjen!

Re: Service på LPG-anlegg i Rogaland.

Bilpaviljongen Hellestø tar dessverre ikke service på biler med LPG lenger. De anbefalte derimot http://www.dekkbutikken.as/