Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: forbruk LPG

Bigas har ingen andre forhandlere i Norge enn Gassdrift. Det vet jeg, for jeg har vært i kontakt med dem. Hvis du sjekker ut denne linken, http://www.bigas.it/en/default.aspx
finner du at nærmeste ser ut for å være http://www.konvegas.se/ i Växjö, Sverige. (mulig at de bare har CNG og biogass)
Eller så må du til Holland, Tyskland eller Polen.

Mvh
André

Re: forbruk LPG

Ok, takk!Da var det kanskje ikke det lureste å velge Bigas. Vet du om andre gassmontører / firma som monterer andre typer gassanlegg tar service på Bigas også ? Helst i Østfold og gjerne noen som kan jobben skikkelig.

Re: forbruk LPG

Jeg har elv spurt om det samme på dette forumet og ikke fått noen tilbakemelding, så jeg regner sjansene som små. Hvis du skulle finne noen vil jeg gjerne vite det. ;)

Mvh
André

Re: forbruk LPG

Har ikke svar på dine spørsmål, men stusser over forholdet bensin/gass. Har loggført alt på min LPG-V70 siden jeg kjøpte den. Har fylt 8100 liter lpg og ca 650 liter bensin. (70 000 km)Det gir et forhold på 1:12,5. Under en desiliter bensin per liter gass. Og da er sikkert et par hundre av bensin-litrene brukt etter at jeg har gått tom for LPG, slik at forholdet egentlig er enda bedre.

Anlegget er Vialle direkte innsprøytning; ikke fordamper. Bil gått ca 300 000 km.Indikerer at det er noe galt med innstillingen på ditt tanlegg.

Re: forbruk LPG

Dag Erik Eilertsen
Har ikke svar på dine spørsmål, men stusser over forholdet bensin/gass. Har loggført alt på min LPG-V70 siden jeg kjøpte den. Har fylt 8100 liter lpg og ca 650 liter bensin. (70 000 km)Det gir et forhold på 1:12,5. Under en desiliter bensin per liter gass. Og da er sikkert et par hundre av bensin-litrene brukt etter at jeg har gått tom for LPG, slik at forholdet egentlig er enda bedre.

Anlegget er Vialle direkte innsprøytning; ikke fordamper. Bil gått ca 300 000 km.Indikerer at det er noe galt med innstillingen på ditt tanlegg.


Dette stemmer ganske bra med egen måling.
Jeg har bigas anlegg og det bruker nøyaktig 0,1 liter bensin pr liter gass.

Tipper at det bruker litt mere bensin om vinteren på grunn av kulden og litt mindre om sommeren.

André