Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
Problemer fylle gass på Forus og Mariero

Hver eneste gang jeg skal fylle gass enten ved Forus eller Mariero, så får jeg kun fylle noen få liter. Legger til at det aldri er problemer på Sola og Randaberg. Randaberg har for øvrig en særdeles rask og stillegående pumpe, og også billigst pumpepris.

Noen andre som har erfaring med Forus og Mariero, eventuelt kan si noe om hvorfor det er problemer med å fylle full tank på disse stedene?

Re: Problemer fylle gass på Forus og Mariero

Bruker bare Randaberg selv. 4,79 pr liter betaler jeg der nå.

Re: Problemer fylle gass på Forus og Mariero

Ja, Randaberg må være den beste plassen i området. Jeg er nødt til å kjøre et stykke for å fylle der, men der er jeg alltid sikker på at pumpa virker, samt at de har lavest pris.

Re: Problemer fylle gass på Forus og Mariero

Jeg bruker stort sett bare Mariero og Forus fordi jeg bor på Jæren og jobber i Stavanger. Det blir litt for tungvint med omvei til Randaberg for å spare noen kroner.

Mariero: Hadde litt problemer tidligere da jeg tror det må ha vært feil på pumpa deres. Hadde problemer med å fylle helt opp særlig når de hadde lite gass igjen på tanken, for lite trykk i systemet. Etter å ha gitt beskjed om dette mange nok ganger ble pumpa tydeligvis sjekket, nå er det ikke problemer med å fylle helt opp. For en tid tilbake ble fyllestussen skiftet og nå er den så ny og trang at den er noe treg å ta av når fyllinga er ferdig. Resultatet er at det lekker ut mer gass enn normalt. Stillegående pumpe der jeg kan stå under tak og holde inne knappen.

Forus: Aldri problemer med å fylle helt opp. De siste månedene har fyllestussen tydeligvis vært utsatt for hardhendt behandling. Låsehendelen går ikke helt ned og jeg må klemme til flere ganger så jeg er sikker på at den virkelig står på plass og ikke løsner under fylling. Det er ikke noen god følelse å være redd for at det skal begynne å lekke gass. Jeg har gitt beskjed om dette og fikk til svar at det koster for mye å bytte ut stussen. Jeg stusser... litt på dette, det har med sikkerhet å gjøre. Forøvrig en støyende pumpe.

Alt i alt foretrekker jeg Mariero, men begge steder har et problem: Enkelte ganger pølsekø for å få lov til å betale. Jeg vil ha selvbetjent stasjon som Randaberg på Sør-Jæren.