Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Vinterkjøring på gass

Dette kan ha mange årsaker. Det kommer an på hvordan anlegget er montert. Er det lang vei på enkelte slanger, så har jeg vært borti at det tar unormalt langt tid før de slår over. Det kan være feil temp som er satt. Noen montører har mer fokus på hvor det er enkelt for dem å montere, kontra at anlegget skal fungere optimalt.

Kan dere si litt mer om hvilket anlegg det er så kan jeg evt komme med tips om hvem som kan ta en befaring av det.

Re: Vinterkjøring på gass

Jeg har RBC.
Den kobler om når den skal (38 grader).
Problemet er som sagt nedkjøling som gjør at denne temperaturen ikke oppnås selv om motoren har normal driftstemperatur. Tror nok litt isolering er tingen.

Re: Vinterkjøring på gass

ok, takk for hjelp, da tar jeg og bytter termostat i vannet før vinteren. bilen er 8 år og trur ikke dette har vært gjort, den ligger litt kaldt på vannet, men det er vel isåfall kanskje ikke den sensoren som styrer gassen! men flott flott, har funka knall ennå ;) var bare et førevar spørsmål :)

Re: Vinterkjøring på gass

Kommer kjølevesken over den graden som skal til for å konvertere flytende til gassform så er det nok, gassmessig. At motoren ikke oppnår normal arbeidstemperatur med tanke på merforbruk og slikt er noe annet.

Jeg tenkte mer på hvis det var lange slanger eks fra fordamper til innsuget ditt.