Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Tankmåling.

Takk for tipset, jeg for se hva jeg finner.

mvh. Leifur

Re: Tankmåling.

Ser nå at du har prins. Da skal det være rødt når du kobler fra. Det har jeg gjort på min, da jeg kjører ekstern tankmåler i stedet.

Du finner slike her http://www.gjelstenli.no/salg/index-filer/Page266.htm

Re: Tankmåling.

Hei.

Var under bilen og fant et plast degsel som jeg tok av og så da den indikatoren, den viste full tank. Jeg dunka forsiktig med skrutreker skaftet og vips så datt nåla på ca half tank.

Har den kun en funksjon å vise tank nivå? Eller styrer den noe mer.

Jeg så en solenoid også, hva styrer den, jeg mener er det tank indikatore eller noe ant som styrer den.

Re: Tankmåling.

Den skal kun vise tanknivå, samt stenge for påfyll når flotør har kommet opp til en gitt nivå. Kjenner ikke til din ventiltype, men min er mekanisk og gir et reell nivå ut fra hvor flotør står.Det er denne stengingen som gjør at det blir så mye motstand at pumpen slutter å fylle.

Den hadde nok hengt seg opp hos deg siden den løsnet når du banket på den.

solenoiden åpner for gasstilførselen ut fra tanken når anlegget ber om det....for å si det enkelt.

Re: Tankmåling.

Hei.

Den løsned ja når jeg dunket litt i den, men det hjalp bre litt. Skurdde indikadoren ut, testet den med skrutrekker (den er jo magnetisk) og indikatoren og motstanden virket. Renset på flaten på tanken og indikatoren, sktude ting sammen igjen, nu virket det som det er i orden, får se etter hvert som jeg kjører om den virker som den skal.

Leifur.