Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Vurderer å kjøpe LPG bil

Det kan ikke lønne seg lenger. LPG kostet 7,39 hos Shell Fredrikstad i dag....

Re: Vurderer å kjøpe LPG bil

Bensinen koster 13,49 i Oslo så det har vel aldri vært mer lønnsomt å kjøre gass?
Forstår at du Indian må ha ett tøft liv med alle de negative komentarene dine på dette forumet. Foreslår at du kjøper deg en kalkulator.

Re: Vurderer å kjøpe LPG bil

Jens Einar
......alle de negative komentarene dine på dette forumet.


Kunne ikke vært mer enig:-) Endelig noen som sa noe.

For øvrig ville jeg sett etter en bil, hvor LPG-anlegget er godkjent og innskrevet i vognkort, samt et anlegg av nyere dato. Har selv en bil med et Landi Renzo LPG-anlegg. Storfornøyd med det. Har ikke gjort annet enn å skifte filter en gang på over 100 000 km. Kunne tenkt meg en større tank, siden jeg bor et stykke fra fylleplass.

Re: Vurderer å kjøpe LPG bil

Er heller ikke med på ditt utspill der Indian. Har selv en V8 som er tørst. Den bruker bensin for kr 31 pr mil, med gass er jeg nede i 17kr selv om jeg regner med gass på Shell til 7,39 og ingen rabatt.

Dvs at om jeg kjører Oslo - Bodø tur/retur så har jeg spart 3.360kr på å kjøre med gass.

Re: Vurderer å kjøpe LPG bil

Det jeg mente var at gassprisen vil gå opp og snart vil det ikke lønner seg å kjøre med gass. Det vil ta mye lengere tid nå å betale ut gass anlegget.
Med bensin hadde jeg brukt kr 20,25 og med gass, 10,86 med rabatt.
Fortsatt halv pris men for hvor lenge?

Re: Vurderer å kjøpe LPG bil

Det har vel folk sagt i en årrekke. Jeg har kjørt på LPG i 3 år nå, gass er fortsatt halve prisen av bensin

Re: Vurderer å kjøpe LPG bil

Bensinen stiger også jevnt og trutt. Egentlig så har LPG prishoppet kommet ganske seint i hvorhold til hva jeg selv trodde. Rabattene på LPG er også opp mot nesten tregangen mer enn rabatter på bensin.

Hva er alternativet da? Diesel? - bare sprøyt at de bilene bruker så lite. Har selv en diesel også, ligger tett på literen den nå vinterstid.

Re: Vurderer å kjøpe LPG bil

Det er vel riktig å si at differansen i kr/L har vært noenlunde konstant, ca. 7 kr.