Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Er tartarini et brukbart anlegg?

Der tar du helt feil Indian. Jeg har test kjørt anlegg siden 2000, og det er vesentlige forskjeller på anleggene. Spesielt på de billige kontra de litt dyrere.

Det jeg merket forskjell på var spesielt når temperaturen ble lavere enn 20-22 minus. Testet blant annet et billig anlegg som hette Tulip. Det fungerte utmerket og var kun 1/3 del av prisen i innkjøp for leverandør i Norge, kontra eks Prins. Softwaren var også veldig god med tanke på at den hadde veldig mange parametre man kunne sette for å tune anlegget optimalt, under forutsetning at man viste hva man drev på med, og ikke mist hva som ble påvirket når man endret parametre.

Men når jeg dro til Nord-Norge til jul og fikk en minus 32 grader, så gikk bilen som en dass.... Ble 124 mil på bensin hjem igjen. Det viste seg at det var membranen i fordamper som hadde sprukket pga kulden. Eks Prins har membran laget av sylicon, som ikke fyser ved den temeperaturen.

Har flere eksempler på hvor deler fra billige anlegg ikke holder mål her i nordiske strøk, de fungerer sikkert veldig bra nede i mellom Europa.

Re: Er tartarini et brukbart anlegg?

Hvor mange av oss som kjører bil i slike temperaturer på Østlandet?

Re: Er tartarini et brukbart anlegg?

De fleste som drar en 3 mil nord for Oslo sentrum har opplevet disse temperaturene i vinter, samt i fjor vinter.

Re: Er tartarini et brukbart anlegg?

Har nå kjørt med denne bilen en stund, første turen min var over haukelifjell i 25 minusgrader, da brukte bilen litt mer gass, ca 1liter/mil. Men den gikk helt fint uten problemer, dro greit også. Nå bruker den ca 0.8 på langkjøring og literen på bykjøring.

Re: Er tartarini et brukbart anlegg?

Jeg forstår ikke hvordan en membran kan sprekke når fordamperen hoder 60 grader før bilen går over til gassdrift.
Jeg kan være enig at enkelte gummimembran kan få problemer i sprenkulde men ikke til de grader som det advares mot her. I forumet er det kun BRC og Prinz som duger.
Hvor ofte kjører en til Finmark for å teste et anlegg?
Jeg er var på den sjølproklamert norsk kvalitet i litt av hvert. Ikke bare verksted teknikk men det meste. Stella Mwangi, Jan Teigen, Finn Kvalvik....alle har vært best i Norge og alle utenlandske journalister som fikk formulert spørsmålene for Norge.
Norge er et lite land med minimalt kunnskap med gass men samtidig er det kun her det advares mot enkelte merker. Svenskene har ikke det samme innstilling, betyr det at de ikke kan noen ting?