Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
Tidvis problemer med gassanlegg. Volvo V70 Vialle

Har en V70 1999 med Vialle direkteinnsprøytet LPG-anlegg, gått 325 000 km. Opplever av og til at jeg mister nesten all kraft på gassdrift, og motoren går hakkete. Bilen går for såvidt, men jobber på høyere turtall og automatkassa girer hardt ved pådrag. Har den sløve 2-literen uten turbo.

Om jeg skrur over på bensin er alt normalt. Når den har fusket lukter det ofte svidd gummi etterpå (og det er i alle fall ikke fa drivhjulene...)

Nulstiller bilens styringssystem ved å koble fra batteriets minuspol noen sekunder. Da fungrerer bilen bra en stund. Kjører jeg lenge uten å koble fra kommer gjerne motorlampa.

Har vært slik i åresvis, men har også hadt flere måneder uten symptomer. Trodde jeg fant feilen da det var litt dårlig kontakt på batteriets +-pol, men det viser seg at det kom tilbake likevel.

Service på gass-anlegg i høst, og de fant ingen feil. Men det var selvfølgelig i en periode uten symptomer.

Noen som har vært borti dette?

Re: Tidvis problemer med gassanlegg. Volvo V70 Vialle

Er dette det anlegget som ble levert fra fabrikk på disse bilene?

Re: Tidvis problemer med gassanlegg. Volvo V70 Vialle

Nesten...:=) Det ble montert i Norge på vegne av Volvo for første eier. Året etter kom Volvo selv med sitt eget bifuel- system.

To sylindertanker montert i reseervehjulsbrønnen. Påfylling via standard bayonett-kobling montert på bakfanger passasjerside.

Tror det ble levert noen titalls slike (50?) i Norge.

Re: Tidvis problemer med gassanlegg. Volvo V70 Vialle

viss dette er det væskefase vialle anlegget med pumpe i tanken er det kjent for diverse problemer, og vanskelig å få tak i deler. eg har skifta til brc anlegg på fleire av desse bilane.

Re: Tidvis problemer med gassanlegg. Volvo V70 Vialle

Hvilke problemer var typisk på disse, da? Ja, det er væske-anlegg uten fordamper.