Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
PROBLEM MED LPG AUTOGASS ANL I BOBIL.

Hei. jeg har et problem med gassanl eg bobilen min,som er følgende,når jeg kjører over på gass ved varm motor så går den en liten stund og så begjynner det og explodere ut exsosen og så antenner gassen ut i exsosen exploderer med åpen flamme på 30-40 cm ut,dette er meget merkelig og farlig spør du meg.

Jeg vet ikke hva som har kjedd ! bobilen har godt kjemefint hele tiden på både gass og bensin(til info,så virker bobilen helt fint på bensin nå og)
så dette kom nett i fra klar himmel :(

ER DET NOEN PROFFER HER SOM KUNNE SVARE MEG PÅ DENNE SÅ ER JEG MEGET TAKKNEMLI ????

Mvh Anton :)

Re: PROBLEM MED LPG AUTOGASS ANL I BOBIL.

Er det lenge side du byttet pluggene? Pluggene får mye kortere levetid på LPG. Brisk Silver LPG skal byttes etter 30,000 km med LPG men 60,000 på bensin.

Re: PROBLEM MED LPG AUTOGASS ANL I BOBIL som tar fyr i eksosen.

Jeg har byttet pluggene og de hadde bare godt 12000 km.
men det hjelpte ikke heller.
Jeg byttet og luftfilter med det samme.
Det er et A.E.B. anlegg jeg har i bobilen som da har en V8 USA Ford motor av type 460,7500cc.
Nei jeg forstår ikke noe,den har kjørt fint hele tiden på Gass og bare plustlig så kjedde dette :(

Har du eller noen andre noe og komme med er jeg meget takknemlig.

Mvh Anton-

Re: PROBLEM MED LPG AUTOGASS ANL I BOBIL som tar fyr i eksosen.

Bare for å eliminere feil, har du byttet filtrene på anlegget?
Hvor gammel er anlegget? Merke? Kan det være membran i fordamper?

Re: PROBLEM MED LPG AUTOGASS ANL I BOBIL som tar fyr i eksosen.

det ær vel 9 år gml.

Jeg har letet etter filter men finner ikke noe,hvor sitter dette evt og er det et lite eller stort filter ?

Når du snakker om membran,går det an og bytta ut den og er det store kostnader og bytte den ?
hvis det skulle vise seg at det er den.

hvordan kan man merke at det er denne ?

Skal det være noe Rgulator på gasssystemet,og hvordan ser denne ut evt.

Jeg takker så mye for alle svar Mvh Anton

Re: PROBLEM MED LPG AUTOGASS ANL I BOBIL som tar fyr i eksosen.

Glemmte og si jeg tror det heter A.E.B. dette anlegget,jeg vet bare at en del av det elektriske heter det :)

Men du vet det sikkert om det hele heter det eller om det bare er noe av det som kan hete det :)


venter på svar, tusen takk på forhånd

Mvh Anton

Re: PROBLEM MED LPG AUTOGASS ANL I BOBIL som tar fyr i eksosen.

Det skal sitte et filter mellom fordamperen og injektorene. Det kan være ca 5X8 cm og rund. Det skal sitte et solenoid filter i et messing hus ved gass inngang til fordamperen.
Google LPG filter og se på bildene.
Gasshybrid i Mysen forhandler A.E.B.

Re: PROBLEM MED LPG AUTOGASS ANL I BOBIL som tar fyr i eksosen.

En membran kit skal være rett frem å montere om du har litt teknisk innsikt. Jeg bytter membran selv. Jeg kan tenke meg at membranen din går på siste vers etter 9 års bruk. Ikke bruk anlegget før du får fikset det.
Hvor bor du?