Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: lpg - 8.1/496

Takker igjen,

Dessverre har de ikke godkjenning for 8.1 ltr motoren.
Er det slik at disse folkene er enerådende på LPG anlegg i Norge ?
Jeg har oppfattet det slik at så lenge et anlegg er CE-merket så er det også godkjent for bruk- misforstått ?

Re: lpg - 8.1/496

Det kom noen nye regler rundt avgassgodkjenning for ECE115. Dette medførte at hvert anlegg må være godkjent for den bestemte bil/motor. Dette gjorde det vanskeligere å få godkjenning. Man begynte ikke å ta typegodkjenninger på biler som var noen år gamle...

Norge som ikke er med i EU skulle da være blant de første som tok i bruk dette direktivet....

Re: lpg - 8.1/496

Hei!

Som du har fått opplyst har vi berre godkjenning til og med 5,3 literen på Chevrolet. Dette har med effekt begrensinger i avgasstesten å gjøre.

Når det kommer til pris hos våre forhandlere styrer dei prisene sine sjølv, da dei er sjølvstendige firma. Gas Tech AS tar kr 37900,- for konvertering av V8 i Førde.
Vi jobber fremdeles med/mot Vegdirektoratet for å kunne sidestille ECE R 115 med regelverket vi jobbet med før, dvs kunne konvertere alle bensinbiler igjen. Dette er en prosess som tar tid, men vi er på saken.

Mvh

Endre Johnsen
Bilgassansvarlig
Gas Tech AS

Re: lpg - 8.1/496

http://gasshybrid.no/
Sjekk ut der, mener å ha hørt at dem har løsninger på mye ang godkjente gassanlegg.

Mvh
Jostein Vollan
Mosjøen

Re: lpg - 8.1/496

Gasshybrid er nok ikke er firma jeg vil anbefale....

Ingen som snakker norsk, ikke på mail ihvertfall. Opererer med flere mailadresser, gmail er ikke noe som skårer høyt hos meg når de har eget domene.

De har kopiert LPGguiden sin liste uten å ajourføre den. Listen deres har allerede mange feil og mangler.

De presterer å skrive at oversikten vedlikeholdes av LPGguiden.no - noe som definitivt ikke er sant.

Når vi tar kontakt med de om å få fjernet dette, samt at vi ikke liker at de kopier den jobben vi har gjort, er det ikke noe svar å få. Alle henvendelser overses. Er det slik det også blir den dagen du har behov for reklamasjon?

Et firma som driver slik har nok mer snusk også i mine øyne.

Derfor kan jeg som sagt ikke gå godt for dette firma. Magefølesen min sier at dette atter er et firma som skal gjøre raske penger på LPG markedet i Norge og tror at det er Polske regeler som gjelder.....

Re: lpg - 8.1/496

Sig: Dette var ukjent for meg, men interessante opplysninger. Skal legge dette på minne! :-)