Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Her er det brukbar pris på Flash Lube!

Hehe, ja, forholdet bensin gass er vel 1:30 vil jeg tippe! Litt dårligere forholdom vinteren siden den bruker lenger tid på å varme opp motoren. En kan ikke komepnsere noe ved å øke innblandingen på bensin; bedre enn å ikke gjøre noe!

Re: Her er det brukbar pris på Flash Lube!

alt hjelper, men for å få best utnyttelse anbefaler eg å montere smørekit fra Flashlube.

Re: Her er det brukbar pris på Flash Lube!

Dag Erik Eilertsen
En kan ikke komepnsere noe ved å øke innblandingen på bensin; bedre enn å ikke gjøre noe!

Ikke alle motorer trenger det. Min Volvo B200 trenger det eksempelvis egentlig ikke, mens nyere Volvo (Ford) motorer trenger det. Avhenger bl.a. av hvilken legeringen som er brukt i ventilsetene.

Re: Her er det brukbar pris på Flash Lube!

Hvis man bruker det rett på tanken, hvilket forholdstall skal man bruke da da?

Jeg har en bil som veldig fort går over på LPG, ser ikke for meg at den får så mye nytte av det.

Re: Her er det brukbar pris på Flash Lube!

Sig
Hvis man bruker det rett på tanken, hvilket forholdstall skal man bruke da da?

Jeg har en bil som veldig fort går over på LPG, ser ikke for meg at den får så mye nytte av det.


Liten nytte og ha dette mediet i bensintanken, det er når bilen går på gass den trenger denne ekstra smøringen p.g.a. mye høyere forbrenningstempratur.
Alle gassbiler bør ha dette, utifra hva jeg har lest rundt om.
Noen her påstår at de ikke trenger det, men dette er bare tull, man vill forkorte motorens levetid betraktelig.
Påstand: Det går fint og skifte olje og filter på hver 50.000km, men her er alle brått enig om at dette er ikke bra for motor. Så ekstra smøring tror jeg virkelig bare er godt for bilen. :)

Re: Her er det brukbar pris på Flash Lube!

aof
Kjøpte nettopp ei 5 liters kanne med Flash Lube til gassanlegget på Tahoe'n.

Sjekka litt rundt på nettet, og Green Fuels AS i Brumunddal hadde en grei pris: kr 898 + frakt på kr 81, totalt kr 979 ,mao kr 196/liter inkl frakt.

Det er MYE bedre enn f.eks hva Shell stasjonen på Råbekken utenfor Fredrikstad skulle ha! Der var EN LITER prisa til kr 399...! FYSJOM SHELL!!

Web adr: WWW.GREENFUELS.AS


De skulle ha 912kr for 5liter på Gastech over skranke, han prutet for meg til 900kr så det skulle bli et rundt tall så det var jeg fornøyd med. :)

Re: Her er det brukbar pris på Flash Lube!

Det stemmer ikkje, Gas Tech selger 5 literen for kr 898,-

Re: Her er det brukbar pris på Flash Lube!

Endre
Det stemmer ikkje, Gas Tech selger 5 literen for kr 898,-


Liker sånne bastante uttrykk.. (??) Jeg var i butikken deres på fredag og kjøpte over disk.
Da var prisen 912kr, dette er i Bergen, kan være andre priser andre steder. Men og påstå at prisen er noe annet der jeg var er bare latterlig...

Re: Her er det brukbar pris på Flash Lube!

Du kan da ikkje påstå at du har handla hos Gas Tech når du har vert i Bergen....? Gas Tech holder til i Førde.