Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Problemer/Service på Bigas anlegg

Her er en link jeg fant etter et google-søk: http://www.bigas.it/it/bigas_rete.aspx

Jeg har NULL peiling på det tekniske i et gassanlegg, så jeg hadde iallefall ikke begynt å feilsøke sjøl... hadde mye heller tatt en ringerunde og latt folka som kan sånt mekke på det...

Re: Problemer/Service på Bigas anlegg

hei

ikke helt sikker, men kan høres ut som at du har et problem på temperaturføleren på regulatoren. dette er ikke unormalt. det er en temperaturføler som er limt inn i en kobberskrue. etter mange oppvarminger så kan limet slippe å føleren faller ut.
da henger den løs i motorrommet, og du må du vente til lufta i motorrommet blir varm nok til at du kan kjøre på gas.
se i området der regulatoren er, så finner du en plugg med to ledninger. forhåpentlig vis henger det en løs sensor der. ta litt to-komponent lim å finn hullet den skal inn i å lim den fast. Jeg hadde problemer med å komme til på min regulator da dette skjedde, så jeg stripset sensoern fast til kjøleslangen som går fra regulatoren, som en midlertidig løsning.

Re: Problemer/Service på Bigas anlegg

Fjallasport er inne på noe der. Hadde samme problem jeg også på 1 tahoe med Bigas og 1 tahoe med BRC. Byttet sensor og alt iorden etterpå.

Anbefaler å ta kontakt med enten Transrep i Oslo ( BRC ) tel 23173430 eller Even på Autogassenteret i Eiker 92884009. De er dyktige og kan helt sikkert svare.

Mvh
Bård