Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Bilen bruker mye LPG

skal bestille meg nye plugger nå, kosta jo bare 3kr stykke :p
Men det står 2plugs per cylinder innpå sia jeg bestiller fra.. Kan det være 16plugger totalt på bilen da?? ;/

Re: Bilen bruker mye LPG

Det at en bil begynner å bruke mye drivstoff kan være mange grunner til.

Alle gangene dette har skjedd hos meg så har det vært relatert til ting som også gjør at bensinforbruket ville ha øket. Kjørecomputere i biler har jeg sluttet å tro på. Har så mange ganger målt store feildifferanser med god gammel måling. Jeg ville heller ikke satt særlig lit til LPG målinger på bilens originale computer.

Ikke bare kjøp en MAF sensor (luftmengdemåler), det kan måles om den er innenfor normal måleområdet sitt.

Du bør kanskje sette bilen bort og la de kjøre en test på den. Mener ikke bare å lese av feilkoder som mange tror er nok, men en diagnosetest, hvor man ser at alle følere og givere er innenfor normalarbeidsområdene sine. Jeg tenker da både på eks veiv og kam senor, EGR, MAF etc. Den vil også gi en pekepinne på om den den går riktig på alle sylindere.

Det er så altfor mange deler som må skiftes hvis du bare begynner å gjette. Det blir fort dyrt for deg.

Andre ting som kan gjøre at forbruket øker betraktelig er at den ikke går skikkelig på alle sylinderene. Det kan igjen være mange grunner til. Hvor lenge har du kjørt på gass med den bilen? det kan eks være ventilseter/ ventiler som lekker. Det kan også være tett katalysator,tett luftfilter med mer....

Ikke bare kjør noen mil hvis du skal måle forbruk, for å få en god måling må du måle over en stund. Hjelper heller ikke om du måler forbruk på en langtur hvis du bare kjører småkjøring og synes forbruket er høyt da.