Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Bilen stopper når jeg slår på gassdrift

AOF
Har dessverre ikke noe teknisk peiling på gassanlegg, men har et par spørsmål:

Hvor gammelt er anlegget?
Jeg tror det er 4-5år gammelt.

Hvor lenge har bilen kjørt på gass siden anlegget ble satt inn?
Har vell blitt kjørt på gass jevnlig siden det ble satt inn.

Hvor langt har bilen gått totalt og hvilken årsmodell?
Bilen har gått litt over 300tusen nå, 2003mod

Hvor lenge siden forrige service på gassanlegget??
3år siden cirka. Forrige eier var tydligvis ikke så nøye.

Har bilen brukt unormalt mye eller lite gass de siste månedene?
Det har gått litt opp og ned, noen gangner har den brukt mye, noen ganger mindre.

Bruker du Flash Lube i egen beholder?
Ja.

Har du kontaktet et service-verksted?

ja, men ikke fått svar.

Re: Bilen stopper når jeg slår på gassdrift

For meg høres det ut som er service er på sin plass.

Man må jo bytte dette filteret av og til, og så kan det jo være no gæærnt med fordamperen.

I den andre tråden du la inn skrev du jo at bilen din hadde begynt å bruke så mye gass i det siste.

Alt dette forteller meg at saker & ting er ikke som de skal være med gassanlegget.
I og med at både gass & bensin er eksplosive greier hadde jeg kontaktet et verksted.
Det må jo finnes noen som kan skru på anlegget ditt, så sett igang med Goggle-søk og ringerunder.

Fint om du poster et nytt innlegg da dette er iorden. Hadde vært artig å visst hav som er feilen.

Re: Bilen stopper når jeg slår på gassdrift

hvor gammelt er gassanlegget?
har akkurat opplevd noen tilsvarende problemer på mitt OMVL annlegg på min 5,9 ram.
jeg har endt opp med å bytte "reduser" (regulator). det ser ut til å løse problemet. den gammle var full av dritt, invendig. Over tid vil det komme avleiringer og veske som legger seg i kanalene. avleiringene kommer av temperaturforandringene på gassen når den kommer iskald inn i regulatoren som er varm. (den skal være varm).
det er en del membraner og noen ventiler i den regulatoren.
Dte er også kjølevann fra motoren som går til denne, dersom pakningene har begynt å svikte så kan kjølevannet komme over i gassen. det er ikke bra.

hos meg oppdaget jeg blandt annet at hovedventilen ikke fungerte pga av dritt. en skummel sak, tenkte jeg.
Til regulatorene får mann kjøpt et overhalings kit. dette er billigere en en ny regulator. men man har jo rissikoen om feilmontering. samt kalibrering av trykket.
jeg valgte istedet å kjøpe ny regulator.

noen ting du kan sjekke først:
har du mulighet til å sjekke trykket på slangen som går til ventilene dine?
hvis trykket varierer mye når du prøver å kjøre på gass, så er det stor sansynlighet at det er ting som blokkerer i regulatoren.
Det er et filter nede på regulatoren, ta det ut å se om det er "ok", selv om det er ok, så betyr det ikke at regulatoren er ren!mmen er det tett så bytt det. vær nøye med montering av filteret. det er ofte litt kinkig å komme til.
lytt til injektor ventilene kan også være greit for å konstantere at alle virker. i-og-med at bilen stopper raskt, så vær to mann.. bruk et skrujærn å lytt til hver enkelt.

Re: Bilen stopper når jeg slår på gassdrift

Ingen problemer med feilmontering av regulatoren hvis du har en viss teknisk peiling.
Fagfolk koblet strømmen til startsperre på bilen min første gang. Da han oppgdaget at det ikke gikk, koblet han anlegget like godt til cam sensoren. Når det ikke gikk, klippet han ledningen tvers av fra tyverialarmen min til startsperre.
Til slutt ble problemt løst ved å koble anlegget direkte til batteriet slik at anlegget sto alltid klar til bruk når jeg ikke brukte bilen.:)