Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Service på LPG bil anlegg

Hvordan er det mulig å fakturere kr. 456,- for en filterinnsats (BRC) som man kan bestille fra Tyskland for 20,-? Selv om man bestiller bare ett filter, kommer det på ca. kr. 70,-. Dette er tydeligvis en bransje med næringsvett.
Servicekostnaderer er av en eller annen grunn fritatt fra kalkylene som presenteres når det gjelder besparelsene med LPG.

Re: Service på LPG bil anlegg

FAL
Hvordan er det mulig å fakturere kr. 456,- for en filterinnsats (BRC) som man kan bestille fra Tyskland for 20,-? Selv om man bestiller bare ett filter, kommer det på ca. kr. 70,-. Dette er tydeligvis en bransje med næringsvett.
Servicekostnaderer er av en eller annen grunn fritatt fra kalkylene som presenteres når det gjelder besparelsene med LPG.

Transrep er ikke borte når det gjelder pris de heller. Jeg kjører en Ford Exepdition 2003 og var i Polen på et meget seriøst verksted. Siste generasjon BRC og meget profesjonelt utført, til en pris vi hjemme bare kan drømme om. Vi snakker om en V8. På vei fra nordover i Polen fikk jeg melding i gult at bilen måtte på service. Ok, tenkte jeg det skulle den på 100000 og bilen hadde gått 105000.

Tok en diagnose hos Ford, og det viste seg at bilen gikk litt for magert på LPG. Time ble bestilt av Transrep, og det var bare noe dagers ventetid. Kjørte bensin i mellomtiden. De tok bilen inn med en gang, og justerte den. Jeg hadde da kjørt ca 5000 mil, og filteret skal skiftes på 150000 km. Hadde de brukt brillene, så hadde de sett at bilen kun var kjørt 1/3 av hva filterskiftet krever. Dessuten så skifter jeg dette selv med proffe klemmer.

Regningen havnet på kr. 2326,- hvorav arbeid utgjør kr. 1700,- Filter 456,- Verkstedmateriell kr. 170,-. inkl. mva. Bilen var inne litt i overkant av en halv time.

Dette kaller jeg plyndring på høylys dag, og ikke minst at de bytter filteret uten å lese dokumentasjonen som lå på setet, der all informasjon om km stand og ellers relevant info fra installasjonsfirmaet.

En komplett hovedinstallasjon koster ca 40.000 +/-, og jeg vil ikke engang nevne hva jeg betalte i Polen. Selvfølgelig kommer reisekostnadene i tillegg, men dette henger ikke på greip.

På e-bay ligger det BCR dignoseutstyr (nytt) for salg til en hyggelig penge. Komplett med programvare og kabel til $43 + frakt fra Tyskland. Avsender var rask. Jeg har mottatt dette, men ikke testet det. Noen soim her erfaring med dette?

link:
http://www.ebay.com/itm/USB-BRC-SEQUENT-AUTOGAS-LPG-DIAGNOSE-INTERFACE-NEU-/280521204227?_trksid=p3286.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D3%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D5979457468057898387#ht_5849wt_1163

Re: Service på LPG bil anlegg

Høres ut til at vi har vært på samme sted.
Filterbytteintervall er vel 30.000 km/årlig? Kanskje det er forskjell på norsk og polsk servicehefte?
Takk for tipset om diagnoseinterface.

Re: Service på LPG bil anlegg

FAL
Høres ut til at vi har vært på samme sted.
Filterbytteintervall er vel 30.000 km/årlig? Kanskje det er forskjell på norsk og polsk servicehefte?
Takk for tipset om diagnoseinterface.


Jeg fikk streng beskjed av installatøren i Polen om at filteret skal skiftes etter 15000km. På min bil er det et filter til som skal skiftes. Begge skiftene utføres i løpet av en halv time, men vær nøye med slangeklemmer og lekkasje.

Hilsen Paal

Re: Service på LPG bil anlegg

Paal
Jeg fikk streng beskjed av installatøren i Polen om at filteret skal skiftes etter 15000km.

OK, du skrev 5000 mil og 150.000km og det hørtes litt i overkant ut. :) 15.000km høres rimelig ut med tanke på at en V8 sikkert drar dobbelt så mye gass igjennom filteret sammenlignet med mine fire sylindere.