Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Rimelig pumpe til å fylle gass på bil fra tank

Hvis det er noen som ønsker å begynne med slikt hjemmemekk her, så har jeg bare en kommentar. Ser jeg eller noen av mine kollegaer i gassbransjen slikt, blir det politianmeldelse tvert. DETTE SKAL IKKE UFAGLÆERTE DRIVE MED.....

Re: Rimelig pumpe til å fylle gass på bil fra tank

Hvilket forhold blir man anmeldt for da da?

Re: Rimelig pumpe til å fylle gass på bil fra tank

Systemet er som et batterilader. Han koblet slangen til bilen over natta. Uttaket var fra et rør som gikk inn i verkstedet og derfra til et apparat.
Jeg kan ikke tenke meg at det er ulovlig å koble til en slange og plugg inn et støpsel.

Re: Rimelig pumpe til å fylle gass på bil fra tank

Andre har også reagert på din bombastiske trussel om anmeldelse, uten at jeg ser at du har svart på det. Det finnes absolutt ingen hjemmel i noe norsk lovverk som hindrer egenfylling av LPG-tanken i bilen. Derimot burde det kanskje være det???
Det er heller intet lovverk som hindrer noen i å installere propananlegg på hytta osv. Altså er det fritt fram for alle og enhver å hobbymekke alt de bare ønsker, for så lenge. Får våre politiker snusen av dette personlige initiativ som kan snyte statskassen for noen lusne kroner, så varer det nok ikke lenge før lovverket er på banen :).

Re: Rimelig pumpe til å fylle gass på bil fra tank

Kan ikke være annet en enig med de to siste postene i denne tråden.

Om noen vil lage seg en egen fyllestasjon, hvorfor truer noen med anmeldelse? Hva er det som er så utrolig farlig med å lage seg et eget påfyllingspunkt om man er teknisk kyndig?

Jeg har stort sett lest gjennom alle trådene på dette forumet, og det virker som om vi har en særnorsk gasselite som slår seg på brystet og oppfører seg som lovgivende og utøvende makt i det norske gassmarkedet.

Jeg konverterte nylig bilen min i Norge, og etter mitt syn tar norske gassinstallatører seg grådig godt betalt.

Men problemet løser seg nok snart. Øst-Europa har horder av gasskyndige mennesker som snart vil trekke over våre grenser og knekker vår lokale gassmafia i god tid før jeg skal konvertere min neste bil.

Re: Rimelig pumpe til å fylle gass på bil fra tank

Det kan være interesant å vite hvor mange gassanlegg en må installere for å få en norsk kvalitetsstempel, best i verden?
Nøkkelhull og Svanemerking neste?