Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Montering av anlegg i Polen

Hei!

Installerte mitt anlegg i Norge så kan dessverre ikke gi deg noen anbefaling av verksted i utlandet. Godkjenning hos vegvesenet var for meg en merkelig affære, de er mer opptatt av papirer enn håndverket som er gjort. Kikket nesten ikke på det som var gjort på bilen min, men veide bilen på akslingene og forsvant med papirene.

Pass på at du får ryddige papirer med godkjenninger av komponenter i forhold til eu-standarder, stempel og kompetansebevis etc. Du bør få dette oversatt til norsk av translatør eller liknende.

Re: Montering av anlegg i Polen

Det er 2 spørsmål du bør finne svar på før du bygger om i Polen:
1. hvordan får godkjent anlegget hos Vegvesenet etterpå? Spør dem om hva de krever av dokumentasjon og teknsiske krav før du drar.
2. Hvordan får (årlig/30.000km) serivce på anlegget, eller rep. hvis det fusker? Dra til Polen?????

Noen er også opptatt av annenhåndsverdien av bil m.anlegget og da er norskbygd tryggest.
Jeg tok turen til Skotselv - 160 km. t/r - for å få service på mitt Bigass anlegg i dag (tungvindt: har m.a.o. glemt spm. 2 over da jeg bygde om for 4 år siden).
Erik AA

Re: Montering av anlegg i Polen

Be om å få installert et kvalitetsanlegg og få med deg datakabel og programvare på engelsk. På ebay.co.uk finner du billige tenningskomponenter, samt tørr og våtfiltre til alle gassanlegg med billig og rask frakt. Da kan du gjøre service på anlegget selv.

Re: Montering av anlegg i Polen

http://www.jot.szczecin.pl/