Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Hvilket verksted mekker på Gas Tech anlegg i Østfold eller Akershus?

Til meg sa han at kalibrering av anlegget koster rundt 90 minutters arbeid og sa det vil koste under 1000 kroner. Jeg fikk tak i kabelen og gjorde det selv med BRC fabrikkens manual.

Re: Hvilket verksted mekker på Gas Tech anlegg i Østfold eller Akershus?

Ja, det var ganske stor forskjell i tilbud. Jeg har ganske dårlig erfaring med det som en gang het Gasshybrid A/S i Mysen. Husker jeg skulle bestille etterkontroll på anlegget jeg fikk montert der, men fikk ikke tak i verksted eller den norske kontaktpersonen på epost eller telefon. Kjørte ned dit et par måneder etterpå, og lokalet var tomt.

LPG-systemet oppførte seg fint til det krangla litt i vinter, så trodde det var et kalibreringsproblem. Jeg hadde da fått vite at businessen hadde startet opp i Moss igjen, så spurte om de kunne se på bilen og anlegget. Joda, fikk umiddelbart svar om at de kunne se på den, det ville koste 1673 kr for kalibrering og filterbytte "inkl mva". Alle garantier og yrkestolthet over utført arbeid hadde forsvunnet med Gasshybrid A/S undergang. Sjekka for morro skyld Brønnøysundregisteret, og firmaet hadde blitt tvangsoppløst grunnet mangel på regnskap om jeg ikke husker helt feil.

Så jeg skjønner Joar´s frustrasjon. Jeg misunner ikke de som prøver å overleve i dette markedet på ærlig vis. Den polske diasporaen har medført økt eksponering for LPG både i Norge og resten av Europa for øvrig. Problemet er at mange av disse øst-europerne ikke vil forholde seg til kostbart norsk regelverk. Å få nordmenn til å forstå dette er så godt som umulig.

Håndtverket som er gjort med bilen min er for så vidt helt greit. Ingen finesse eller delikat arbeid, men et anlegg som hittil fungerer. Et par irriterende feil har jeg oppdaget, men det gidder jeg ikke å gjøre noe med.

Det positive i denne elendigheta er at jeg har lært meg masse om lpg, og anlegget fungerer fint nå. Jeg tror jeg skulle kunne utføre en mye finere installasjon selv, men man må ha Statens velsignelse i papirform for å få lov til slikt. Og seansen på trafikkstasjonen(som egentlig fortjener et eget innlegg) dreide seg om riktige dokumenter og ikke utført håndverk.

Re: Hvilket verksted mekker på Gas Tech anlegg i Østfold eller Akershus?

Indian
Du traff spikeren. Norge som har de flinkeste gutta i klassen flår deg med blodpriser.
Noe nærmere omtale av Gassspesialisten i Sarpsborg trenges ikke da innlegget blir slettet ganske fort.
LPG miljøet i Norge fungerer etter Gudfar-prinsippet dvs mafia.
Jeg fikk en såkalt fagmessig anlegg som aldri funket men denne siden var mer opptatt av at forumet ikke skulle være en dumpingsplass for negative omtaker for LPG.
Etter en bilbrann fikk jeg ikke en eneste fagfolk innenfor LPG å skrive en rapport. GassTech, ServiceXperten(eks biltilsynet). De beskytter sine egne. Da jeg fikk et firma i Sandvika å skrive en rapport ble det her skrevet om de er useriøse. :)
Polen er landet de har fagfolk innen LPG. Trenger du å vite mer, kan du maile meg.
Gasspesialisten med fast annonseplass her hadde full kontroll med hva som var tillatt eller ei i forumet her.
ServiceXperten? Han tok ikke bryet å svare på hverken mail eller telefoner.


Slik som du har sutret og maset om det anlegget ditt er det jo ikke rart at folk ikke gidder... du skal jo ha alt gratis og etter din pipe ser det ut til. Blir heller aldri ferdig med en sak, selv om du skrev at du var kommet til et kompromiss med det firma ditt.

Du forventet vel at de som skulle skrive en slik rapport for deg skulle gjøre en slik jobb gratis for deg sikkert også... Etter å ha lest de fleste av dine innlegg her så er jeg glad jeg ikke driver noen butikk og får slike kunder.

Jeg jobber på en plass der vi har stoppet et hav av LPG biler montert av såkalte fagfolk fra Polen. Og tro meg... norske montører vil ikke ta i disse bilene med ild tang når det blir forsøkt at de skal rydde opp i elendigheten. For de samme folkene som trodde de kjøpte et fagmontert anlegg i Polen, tror jo også at det skal være tilnærmet gratis å gjøre jobben på nytt igjen av en annen person her i Norge.

Å ta over en dårlig utført jobb er nesten like mye jobb som å gjøre det fra bunnen.

Du kan ikke forvente at et høykostland som Norge skal kunne sammenligne seg med Polen. Monter gjerne anlegg i Polen, men slutt å mas om høye priser her hjemme. Kjør til Polen hver gang du skal gjøre noe med anlegget i ettertid og se blid ut....

Re: Hvilket verksted mekker på Gas Tech anlegg i Østfold eller Akershus?

Det var noe nytt at du vet noe som jeg ikke vet selv. Jeg krevde ingen rapport gratis. De var ikke interestert i å skrive noen rapport for meg.
Det firmaet som til slutt skrev rapporten fra meg betalte jeg med kort og en uke senere fikk jeg rapporten i posten.
Fagarbeidet som førte til bilbrann var utført i Sarpsborg, Norge men ingen kunne eller ville skrive en rappport for meg. Eneste verksted som så på bilen var Gass-Tech og han sa det rett ut at han ikke hadde lyst til å rote under panseret når ledningene på forskjellige farge var skjøtet sammen med elektrikkertape og ikke en eneste punkt var loddet. ECU var koblet rett til batteriet og ikke via tenningslås.
Gass magasinet fikk bilder og kopi av papirene og fra norsk installatørene fikk de høre ting som det værste de har sett men de kunne ikke brukes som referanse da de ikke kunne si noe som gikk i mot en kollega.:)
Det var ikke uten grunn at LoGas fabrikken strøk gasspesialisten av som kunde.....
Jeg er klar over at Norge er et høykostland men Jeg klarer ikke å forsvare en pris på 497 kroner for et gassfilter i papir som koster 37 kroner i utsalg i Tyskland.

Re: Hvilket verksted mekker på Gas Tech anlegg i Østfold eller Akershus?

Du Joar,
Siden du ser mange anlegg fra Polen av såkalte fagfolk, må du reise dit og vise vei, vise dem NORSK kvalitet. Du ser mer useriøse polskarbeid enn de store LPG installatører i Tyskland. :)
Nordmenn er bæst. :)
Jeg tror ikke du trenger å være redd at jeg dukker opp hos deg som kunde. All kompetansen din har du vist ved å si at jeg reagerte på fagarbeidet gjort av Gasspesialisten. :)