Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: bytte gasstank

SIg
Jeg har tilgang på noen slike tanker. Den ene er vel 102 liter mener jeg. Oslo området.

Egentlig synes jeg ikke den prisen på 7000kr var gæli hvis det var ferdig montert.

Vær obs på at det ikke er lov med overflyt mellom tanker, (hverfall ikke for noen få år siden) slik at enten må dette kobles med manuelle koblinger, eller evt magnetbrytere så du kan styre det med brytere i bilen. Hadde tidligere 2x100 liter selv i min chevy.


Tankene du har, er de passe for der reservehjulet er? Hvilken pris evnt har du?

Spurte på pris for ca ett år siden, skal dobbelsjekke om det er samme pris og at det er ferdig montert.

Tenker og ha bryter og en hurtigkobling på gassen. Det som jeg ønsker er og bruke den som står der nå (150 -160 liter) , flytte den bakover og som en tank jeg kan demontere og ta ut, når jeg trenger plasen bak baksetet.
De to 100literstankene du hadde, hvor var de plassert?

Re: bytte gasstank

De er beregnet for å ligge inn under støtfanger bak, der Tahoe har reservehjulet sitt.

De jeg hadde i min suburban lå bak gitterveggen på min kombi bil. Kunne legge ting oppå der, så følte ikke at de tok så står plass engentlig. Bortsett fra at jeg ikke fikk inn en Europalle lengre.

Har også store sylindertanker liggende. Opp til 180 liter mener jeg å huske.

Pris er jeg usikker på, derfor du godt kan komme med et tilbud.

Hvis prisen du fikk var inkl montering, samt flytting og endring av nåværende tank så synes jeg ihvertfall ikke at det var dyrt.

Mine tanker mener jeg er av merket Stako.

Re: bytte gasstank

Regner med du skjønner at det blir noe skruing selv om du skal ta ut en tank. Det er ikke bare å ta den ut når du trenger mer plass.

Du må planlegge dette, for du vil vel ha tanken mer eller mindre tom når du skal ta den ut med mindre du har tilgang på gaffeltruck. Det full 160 liter veier en del.

Husk at selv om du tar bort så må du vite vinkelen når du setter den inn igjen. Ellers blir det feil med sugerøret og det kan være at du ikke får opp all gassen.

Merk også at rammen er skrudd fast i bilen, slik at selv om tank tas ut, så vil du fortsatt ha rammen sittende når du skal legge inn last. Regner ikke med at du har planer om å ta ut hele rammen hver gang.

Re: bytte gasstank

Jostein
Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med noe av det du spør om, men jeg er i noenlunde samme situasjon som deg. Les gjerne pstene litt under her.

Kan jeg spørre hvor i landet du har fått pristilbudet du oppgir?


Prisen er fra trøndelag. Skal dobbelsjekke om det er ferdig montert og samme pris nå som for ett år siden.