Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Prins gassanlegg

Har du sjekket hovedskringen på prins anlegget da? brun sikring, mener det er 7 ah

Re: Prins gassanlegg

Hei.

Tusen takk for raskt svar.
Var ute og sjekket på sikringene - der var alt i orden. Startet bilen og det kom umiddelbart lys på av/på-displayet.
Kjørte bilen ett lite stykke og gassanlegget koblet da greit inn.
Har for øvrig merket etter jeg flyttet tanken at den er vanskelig å fylle gass på.
Jeg har en privat gasstank med håndpumpe som jeg bruker til å fylle bilen. Det er da jeg merker at det stopper opp i fyllingen når tanken kun er halvfull. Har du noen anelse hva dette kan skyldes?

Mvh
ote

Re: Prins gassanlegg

Har du større tank nå enn tidligere?

Har du en stengeskrue på ventilen din eller en for inn og en for ut? - sjekk uansett at de er helt åpne. Har nok vært strudd igjen ved tankbyttte hvis du har brukt samme ventil på den nye tanken.

Er tanken montert i riktig "graader på ventilen"? Men det skal vel bare har med hvor mye du får på, ikke hvor tungt det er å fylle.

Re: Prins gassanlegg

Hei Sig.

Tanken er den samme som tidligere. Det er ikke stengeventil inn, men ut.
Tanken er flyttet litt høyere opp, men jeg er usikker på om det er nøyaktig samme grader som tidligere.
Har nå vært på helgetur - og har ikke hatt noen problemer med gassanlegget nå.
Kan det skyldes at trykket har vært feil i tanken, siden den nå er litt tyngre å fylle?

Re: Prins gassanlegg

Det spørs om du skal ta en telefon til Autogassenteret og spørre om hva som kan være galt.

Dei kan Prins anlegg og er greie å prate med.

Re: Prins gassanlegg

Har nå fått orden på anlegget.
Det er nesten flaut å seie problemet var dårlig kontakt på batteripolene.
Eg gjekk gjennom jordingen på bilen og har etter dette kjørt 1500km uten problemer.
Var på 2 lpg stasjoner på Østlandet og ville tanke, men der var det ikkje adapter til bilen min. Har det norske systemet på bilen min.
Er det nokon som veit kor ein kan få kjøpt slike adaptere?