Danish Naval History Web Forum

Forum: Danish Naval History Web Forum
This forum is locked and posting is not allowed
Author
Comment
MHV 80 klasse

Er der nogle som ved, hvilken en af 80 klasserne som blev brugt, i den danske ungdomsfilm DYKKERNE, Hvor den blev brugt som dykkerskib og skuespilleren, Bjarne henriksen som skipper.

Email  
Re: MHV 80 klasse

Hej...

Såvidt jeg ved er det MHV 80 Fænø som bruges i filmen men er ikke 100 % sikker.
MHV 80 - kl. (Ex. MS 1 - kl.) har været anvendt i flere film bl.a. I filmen "Yes Det er far" en Walter og Carlo film. Desværre, har man været så smart at male nummeret over og aftaget navnet. Men skulle har været efter Nordisk Film MHV 86 Lyø.
I filmen "Alarm I Østersøen" er det MS 2 og MS 3 man bruger sen. I MHV 81 ASKØ og MHV 84 BAAGØ.
Desuden ses M 555 TRELLENÆS (Ex. tyske R 236) Som tysk patruljebåd.

MvH.
Rudi

Email  

Takker. Tilbage i 99 var jeg i flotillen i fredericia, og der lå 80 eller 81 ved siden af hjemmeværns fartøjet, og jeg fik tilbudet om at få den, for at fjerne den,men afslog da jeg ikke lige viste, hvor jeg skulle lægge den og en havneplads, til den størrelse var ikke helt billig, men fortryder lidt idag at jeg ikke slog til.

Email  

TIL INFO
DET VAR MHV 81 ASKØ MED SKIPPER NIELS W ANDERSEN,SOM BLEV BRUGT.

PER JENSEN

Email  

Det var en børnehave på sjælland, som skulle ha haft den, men tranporten ville blive for dyr for dem, og da den så optog plads i havnen, ville man bare af med den.
Det var SPEDITØREN (90 klasse),som var aktivt flotille fartøj i Fredericia, på daværende tidspunkt.

Email  

Hej Lasse.

Du har faktisk stadig en mulighed for at erhverve MHV80. Den er til salg hos Danships International: http://www.danships.dk/StartDa.htm -> minestyger

Hilsen
Henrik

Email  

Tak for tippet

Email  

Den ligger desvære i Esbjerg ved en ophugger, som allerede har pillet maskinen ud.Rent tilfælde jeg så denne side da jeg lige har set den i havnen og ville søge oplysninger på skibet.Et herligt og flot skib som lystbåd med en spændende historie bag.

Email  

jeg må desværre skuffe jer... jeg har mødt en ældre mand som sejlede med ms3 i sin tjeneste tid som var med da de overmalede ms3 sort.. denne mand træffes ved stege skibsværft som idag er vvs mand. dernæst mødte jeg maskine assistent på møn veteran skibet som også fortæller samme historie om ms3 som han ikke selv sejlede men skibet gjorde tjeneste i vordingborg som mhv 84. som var skibet som blev brugt i filmen... desuden ligger ms3 i stege havn pt og den sorte maling kan stadigt ses under mange års maling. skibet ms3 bliver passet godt på. og skinner af ny maling hvert år
altså ang filmen alarm på østersøen er det ms3

ang filmen børne filmen dykkeren ses it ms ø klasse skib i motorrummet dog mangler motor og alt maskine samt tanke... er der nogen som ved om det er fordi .. 1 skibet ikke har motor mere 2 skibet har fået mindre motor og evt er flyttet agter?
mvh
alex

Email  

Skibet der blev brugt, er i det uvisse, men de indvendige optagelser, er kullisser

Email  
Get your own FREE Forum today! 
Report Content ·  · Web Calendars   Free Blogs   Free Web Tools   Cheap Domains 
powered by Powered by Bravenet bravenet.com

Return to the Web Site (US version) - Retur til Fl├ądens Historie (Dansk udgave)

Copyright 2006-2007 - All rights reserved/Alle rettigheder forbeholdes.

The Design was last updated: 2006-10-16 - Designet er sidst opdateret: 16. oktober 2006