Danish Naval History Web Forum

Forum: Danish Naval History Web Forum
This forum is locked and posting is not allowed
Author
Comment
Sidste Barsø kutter stryger kommandoen idag.

Hej

Selvom jeg mener at Barsø kutterne har strøget deres sidste kommando, så kom Y304 Thurø igår til Svendborg.

iflg. kokken ombord, havde de fået lov til at sejle en sidste tur, som flåde fartøj. Skibet er idag sejlet til FLS KOR for at stryge kommandoen.

Email  
Re: Sidste Barsø kutter stryger kommandoen idag.

Mojn

Ja jeg bruger lige dette Web.

Var inde på MarineTraffic.com - Hvor jeg tilfældig, klikke på et skib ved Assens, dens navn var "BLUE VEGA" det viste sig, at være en Ex. Barsø, som nu har hjemme i Panama som "Cargo Ship"

Er det nogen som ved, hvilken skibe af Barsø - kr. det drejer sig om ?

MvH.
Rudi

Mener helt sikkert vi så et overmalet Y304 i havnen i Mariager d. 15/2. Ved ikke, hvad dens funktion er????

Email  

Ref Rudis spørgsmål
Hvis Blue Vega ikke er bygget om siden overtagelse fra søværnet, er det højst sandsynligt Y301 Drejø, som er den eneste med helt lukket skanseklædning.
Mvh Svenn

Hej Bent

Y 304 Thurø ligger ganske rigtigt i Mariager. Den blev købt for nogle år siden af den kendte Ove Rasmussen fra Hobro. Han samler på gamle orlogsfartøjer og hjemmeværnsfartøjer. Han har efterhånden en hel lille samling. Du kan Google ham, så finder du en masse artikler om hans forskellige fartøjer.
Mvh
Erik G. Balle

Email  

Mojn.

Sår for et stykke tid siden, en BARSØ - kl. Som havde nu et Rødt skrog og en Flødefarvet overbygning. Jeg kunne kun tyde "AN" i navnet, da det var ved at blive mørgt, da jeg så hende på vandet.

Hilsen
Rudi

Email  

Anette Cristina, ex. Farø er malet rød.
Sejler som vagt skib på Nordsøen fra Hvide Sande.

Mvh Karsten

Get your own FREE Forum today! 
Report Content ·  · Web Calendars   Online Photo Albums   Free Blogs   Free Web Tools