Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Noen som har montert LPG anlegg i Polen ?

Anlegget mitt ble godkjent i Norge mens et rumensk verksted nektet å stille det for meg. Et tysk verksted trodde at jeg fikk det montert anlegget i en bakgård i Russland.
Nordmenn har null kompetanse i gass, det ble sagt til meg av kontrolløren fra Hafslund.

Re: Noen som har montert LPG anlegg i Polen ?

Jeg var i Polen i påsken og besøkte polenrep og så hva de drev med. De drev med alt, hadde kontakt med forskjellige verksteder som gjorde jobben. Jeg fikk overhalt automatkassen min der og hele summen ble på ca 1300 euro med nytt ventilhus og ledningsnett.
Jeg så en norsk Bently som skulle restaureres og jeg hadde ingenting å utsette på det som ble gjort så langt. For de som sier at norsk er best må bare bruke norske installatører mens polakkene klarer å installere uten bruksanvisninger. Rart at nordmenn får mer kompetanse bare ved å implementere EU-regler først som flinkeste i klassen.:)

Re: Noen som har montert LPG anlegg i Polen ?

Etter litt research finner jeg ut at en del som på død og liv sier at normenn er best faktisk er installatørere selv. Jeg huske da jeg desperat prøvde å ta en takst på anlegget, var det ingen som ville. Til slutt fikk jeg en Tüv kontroller i Koblenz til å lage en rapport for meg. Så gikk jeg til Gassdrift som tok en test og skrev en rapport som var nesten identisk med den tyske rapporten
Alle papirer ble levert Jan Erik hos Gassmagasinet men de etablerte ble mer opptatt av å slakte Gassdrift.:) Gassdrift var useriøs, gikk konkurs bla bla bla. Er det fordu de solgte Valvelube for 120 kroner? Til og med LoGas fabrikken ringte installatøren og tok opp samtalen på bånd til å hjelpe meg ut.