Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
1 2 3 4
Topic
Author
Views
Replies
Last Post
Gassbil eierforening..
Jeg er en meget fornøyd eier av Dodge Durango Tristar, som er bygget om til gassdrift ved GassBil i Bærum. Jeg lurer på om det finnes noen interesseforening for oss GassBil eiere i Norge. Hvis ikke, burde vi kanskje forsøke å danne dette. F...
Views: 543   Replies: 3
Last Post: Jan 29, 2010 3:46pm
by Indian
f
FAL
Godkjent!
Etter en kort kamp mot Statens Vegvesen er min 945 '94 nå godkjent. De nektet først med henvisning til ECE R-115! Takk til Gas Tech og Transrep for all støtte i den vanskelige tiden! :-)
Views: 457   Replies: 7
Last Post: Jan 29, 2010 3:21pm
by Indian
r
Radiv
Forskjellige anlegg for bil
Ser at det finnes forskjellige typer anlegg for ombygging til LPG. Hvilke er bra og hvilke er mindre bra ? Noe spes man må tenke på ? Vurderer å bygge om en Mazda 5, noen her som har gjort det og kan komme med tips ?
Views: 521   Replies: 6
Last Post: Jan 29, 2010 2:52pm
by Indian
a
Andre
Service Bigas anlegg
Noen som vet hvor jeg kan få tatt service på et Bigas anlegg? Jeg holder til i Rogaland.
Views: 536   Replies: 8
Last Post: Jan 18, 2010 5:08am
by André
LPG-tilgang i sommer i Mosjøen!
Hei! Lurer på om noen av dere har fyllt gass i Mosjøen denne sommeren? Vi sliter med å få vår kortterminal i drift for bankkort, dvs kun egne kundekort fungerer 24h, og gikk derfor inn en avtale med Mosjøen Camping AS, som ligger samme...
Views: 220   Replies: 1
Last Post: Jan 8, 2010 1:09pm
by Jørgen
Tar lang tid før den skifter til gass
Når det er kaldt så opplever jeg at det tar veldig lang tid før bilen skifter over til gassdrift. Sekvensielt anlegg. Den kommer opp i arbeidstemperatur på godt over 80 grader, men likevel så skifter den ikke over. Noen som opplever det sa...
Views: 829   Replies: 13
Last Post: Jan 7, 2010 6:22am
by FAL
Mister kraft etter korte stopp
Merker at jeg av og ril mister mye av draget i motoren etter at den har vært stoppet noen minutter. Særlig om den såvidt er blitt varm. Oppleves som svært liten respons, klatrer SAAAkte opp i turtall om det er belastning. I bratte bakker mister je...
Views: 389   Replies: 5
Last Post: Jan 7, 2010 3:06am
by Daggy
i
Indian
Takker for meg......
Jeg prøvde å legge frem mine erfaringer om installasjon i bil og som en advarsel om useriøse som drev med det. Jeg var innom en installatør i Romania i sommer og han nektet å røre en 'hjemmesnekkret' annlegg. En i Tyskland var mer hjelp...
Views: 534   Replies: 0
Last Post: Jun 28, 2009 8:36am
by Indian
Bytte filtere selv?
Hei, fikk med to filtere etter fullført BRC sequent installasjon. Fikk beskjed om at disse filterene skulle byttes etter 10.000km. Nå er det på tide, kan jeg gjøre dette selv?
Views: 530   Replies: 5
Last Post: Nov 14, 2009 11:26pm
by BRiise
Problemer etter bilvask...
Etter jeg har vasket bilen (06 durango 5,7 hemi),vil den ikke koble seg over på gass...hvis jeg lar bilen stå lenge på tomgang,får jeg den til å koble seg over igjen.Dette skjer hver gang etter bilvask,så det kan ikke være tilfeldig...
Views: 382   Replies: 1
Last Post: Nov 14, 2009 11:20pm
by BRiise
Tikking i motor på gass?
Har kjøpt en Dodge med en 5,7 hemi.Når den går på gass,tikker motoren på tomgang.Så snart jeg switcher over til bensin går lyden bort.Er dette normalt? Ellers fungerer den fint på gassdrift,og man hører ikke noe lyd nå...
Views: 436   Replies: 2
Last Post: Nov 14, 2009 11:17pm
by BRiise
Hvor kan jeg konvertere bil i Rogaland?
Hvor kan jeg konvertere bil i Rogaland? Er BM Bilgass i Sandnes nedlagt?
Views: 347   Replies: 3
Last Post: Nov 6, 2009 2:37am
by Endre Johnsen
f
FAL
LPG-varmer
Finnes det systemer for oppvarming (ala dieselvarmere) som går på LPG? Varm motor/kupé og umiddelbar LPG drift må jo være tingen i den kalde årstiden? Fred
Views: 528   Replies: 4
Last Post: Oct 29, 2009 2:44am
by FAL
a
Andre
LPG Stasjonen på Seljord.
Er det noen som vet om LPG stasjonen på Seljord er stengt for godt, eller bare midlertidig?
Views: 352   Replies: 1
Last Post: Oct 26, 2009 8:53am
by sig
e
Edding
Koblingstype
Hva slags koblingstype brukes her i Norge, er det den samme som de bruker i UK?
Views: 406   Replies: 2
Last Post: Oct 25, 2009 12:03pm
by Indian
p
Peter
Fash lube
Jeg bor i Sandnes og den lokal Gasstech forhandler har gåt konk. Nogon vet hvor jeg kan fortak i Flash Lube lokalt? Rart at bensinstasjoner som selge lpg ikkje selge Flash Lube......
Views: 1022   Replies: 17
Last Post: Oct 22, 2009 12:54am
by Indian
f
FAL
Nye skilt
Er det noen som har sett noe til de nye skiltene: http://www.vegvesen.no/Om+Statens+vegvesen/Media/Nyhetsarkiv/Nasjonalt/107872.cms Passerer fire pumper mellom hjem og jobb men ingen skilter.
Views: 325   Replies: 2
Last Post: Oct 7, 2009 1:41am
by GasSaab
Påfylt mengde varierer - hvorfor?
Et par ganger i året kjører jeg tom for gass - typisk på reise i Sverige. Det jeg stusser på er at jeg får på alt fra 36 til 44 liter referert til stasjonens måler. Burde det ikke være rimelig likt hver gang - gitt at en har kj...
Views: 510   Replies: 10
Last Post: Sep 21, 2009 8:11pm
by FAL
lpg/vialle
jeg driver med taxi, og har gass i 2 av bilene,er kjempefornøyd,sparer masse penger,spesielt når hver bil går 120-150 000 km i året.Men den ene har i den siste tiden begynt å fuske litt,den har ett anlegg ifra VIALLE.Er det noen som kan med d...
Views: 207   Replies: 1
Last Post: Sep 20, 2009 10:00pm
by Dag Erik Eilerts...
Brukermanual på norsk - BRC sequent 24
Hei, finner kun Engelsk versjon av BRC Sequent 24 i garnkvasen (nettet). Er det noen som vet om det finnes på .pdf, eller er det kun tilgjengelig i papir versjon??
Views: 336   Replies: 0
Last Post: Sep 15, 2009 9:48pm
by GasSaab
f
FAL
Volvo 940 på LPG - forbuk
Har akkurat montert LPG (BRC) i min Volvo 945 '94 modell. Forbruket ligger på rundt 1,15L/Mil. Kjører da stort sett på E6 i 100 km/t soner. Tilsvarende bensinforbruk var 0,85 - 0,9. Er dette en normal økning? GasTech opererer med 20% i sin "inntje...
Views: 478   Replies: 6
Last Post: Sep 6, 2009 10:46pm
by FAL
h
Hasan
Vurderer å installere LPG
Hei, Jeg har en Mitsubishi Space Star med 1.3 liter motor. Kjører rundt 35000 km i året og vurderer dermed å installere gassdrift. Er det anbefalt å installere LPG på en så liten motor? noen som har erfaring med det?
Views: 461   Replies: 2
Last Post: Sep 4, 2009 1:01am
by Dag Erik Eilerts...
Fyllning av svensk gasoflaska i husbil
Hej Jag heter Lars och är svensk. Skall semestra i Norge om 2 veckor med husbil och undrar var man kan fylla svenska gasolflaskor/P11)
Views: 270   Replies: 0
Last Post: Jul 22, 2009 1:43am
by Lars Andrén
n
Nicko
savner stasjon på fauske!!!
Savner stasjon på Fauske. bruker selv ca 6-7000 liter gass i året. Har henvent meg til både gassalliansen og lpg norge, samt mulige lokale aktører, men ingen stasjon, etter 2 års arbeid.........
Views: 331   Replies: 5
Last Post: Jul 16, 2009 2:51am
by Svein-Arne Brokk...
Servce på Prince gassanlegg.
Jeg har en Chevy Avalanche med Prince gassanlegg.Dette fungerer kjempebra. Nå nærmer det seg tid for eu-kontroll og skjekk av anlegget.Jeg bor på helgeland. Problemet er att verkstedene her bare kan kontrollere den type anlegg som de selv monterer, og...
Views: 964   Replies: 2
Last Post: Jun 21, 2009 12:54am
by Svenn Tore
i
Indian
Konflikten er i gang.
Siden 2.april har jeg ventet på en avklaring fra Gasspesiaisten uten nytte. Den 7.mai har advokat Øystein Darre sendt et brev. Han nevner øket bensinforbruk, tilbakeslag i manifoil, gasslekkasje og brann i motorrommet. Påstanden er at hele inst...
Views: 788   Replies: 1
Last Post: May 13, 2009 9:34am
by Indian
h
Hansen
Propan stank
Hallo alle...Når jeg har kjørt på bensin ei stund å slår over til lpg,skal det stinke propan i bilen da???? er bare littegranne som går over etter noen sekunder,men er det lekasje tru???
Views: 550   Replies: 5
Last Post: May 11, 2009 6:05am
by sig
k
Kim
Stopper ved start
Hallo alle.... Saken er den at når den står på gass så stopper den rett etter start.. På morran når bilen er kald da går den,men det er etter den blir varm den tuller sånn...Må starte den et par ganger før den g...
Views: 534   Replies: 3
Last Post: May 11, 2009 6:03am
by sig
i
Indian
Fornøyde kunder.
Gasspesialisten har talt!! Det jeg mener om problemene er noe tull da alle de 47 kundene de har hatt er meget fornøyde kunder. Så fornøyd at enkelte av dem påstår at bilen går bedre med gass enn bensin. Jeg har ikke vært så h...
Views: 447   Replies: 0
Last Post: May 5, 2009 11:59am
by Indian
Hvorfor stengt?
Et hjertesukk: En ting jeg ofte har lurt på etter jeg fikk innstallert gassanlegg i bilen min er, hvorfor har Shell på Lillehammer ofte sin gasspumpe steng? enten tom eller så er det noe feil på den? De unge jentene som jobber der, kan sjelden sv...
Views: 599   Replies: 4
Last Post: Apr 12, 2009 6:39am
by Lars-Einar
i
Indian
Problemer igjen med Lo-Gas
Gasspesialisten har forsøkt minst 15 ganger med justeringer. Nå stopper bilen når den går på gass. De påstår det er kun en justering som skal til og minst 15 ganger/dager er gått til nå. Bare en justering sier de.... Jer...
Views: 772   Replies: 8
Last Post: Apr 5, 2009 1:01am
by Indian
i
Indian
Gass måler.
Jeg har tank på 150 liter og alle 4 lyser ved full tank. Etter ca 200 km lyser det i 3 dioder. Etter 400km er jeg ned til 2 og etter 500 så lyser det rødt. Jeg fyller opp gassen og det går 75 liter. Tanken tar 129 liter. Det har vært juster...
Views: 552   Replies: 5
Last Post: Apr 4, 2009 11:47pm
by Indian
i
Indian
Gass Priser.
Jeg husker da LPG Norge startet opp det ble snakk om at gassen blir billigere. Disse grådige oljeselskapene skulle møte stein hard konkurranse med laver pris. Slik opplevde jeg i starten da LPG Norge holdt lavere pris enn Shell. Hva skjer nå??? Shell...
Views: 691   Replies: 2
Last Post: Apr 4, 2009 8:50pm
by Sig
i
Indian
Lambda og TPS.
En ting jeg la merke til i LPG installasjonen min er at anlegget ikke er koblet til Lambdasonden og TPS. Installatøren bare klippet av ledningene. Som svar sa han at disse var bare noe tull og unødvendig. Gassdysene mine styres av originaldysene. Noen syn...
Views: 489   Replies: 2
Last Post: Mar 31, 2009 10:19am
by Indian
s
Sig
Godkjenning av LPG
1. april nærmer seg med stormskritt... håper de av dere som skulle det har fått time for godkjenning av LPG nå....
Views: 651   Replies: 1
Last Post: Mar 31, 2009 10:17am
by Indian
LPG og CO2
Hei, Det er ingen tvil om at en bil som tidligere har gått på bensin blir mer miljøvennlig etter ombygging til LPG drift. Selv har jeg en Berlingo. Er det noen som vet eksakt hvor mye CO2 utslippene blir redusert? Noen steder har jeg lest 10-15%. Si...
Views: 679   Replies: 4
Last Post: Mar 21, 2009 4:51am
by dutch
Hvit røyk, særlig når det er kaldt eller rått
Er det andre som opplever at det ryker hvitt, og forholdsvis mye mer av eksosen etter at dere byttet til gassdrift? Tror nok det er bare kondens, men det hadde vært morsomt å høre om det er slik hos dere andre også.
Views: 565   Replies: 4
Last Post: Mar 17, 2009 8:50am
by dutch
i
Indian
Brann i LPG bil
Har noen opplevd brann i bilen? i såfall hvordan endte saken? Bilen min begynte å brenne 1/9/2008 og er fortsatt billaus. Alle, Gasspesialisten, sparebank1 fraskriver seg ansvar og jeg sitter igjen med tapet. Det finnes ikke et eneste sted som jeg kan h...
Views: 959   Replies: 8
Last Post: Feb 23, 2009 11:03am
by Indian
o
Ole P
Får ikke papirer på montering
Hva skal man gjøre med et godkjent bilverksted som har mont gass anl på bilen min, og min kammerat bil. Så for vi ikke papirer på monteringen. For ikke godkjent bilene. Har ringt og sendt mail men dem svarer ikke.....
Views: 853   Replies: 3
Last Post: Feb 22, 2009 11:18pm
by OPK
1 2 3 4
Free Forum powered by Bravenet 
Powered by Bravenet