Return to Website

Brukerforum

Velkommen til et brukerforum for LPG brukere.

Et rendyrket LPG forum.

Brukerforum
Start a New Topic 
1 2 3 4
Topic
Author
Views
Replies
Last Post
a
Adm
Vilkår for bruk av LPGguiden´s brukerforum.
Vilkår for bruk av LPGguiden´s brukerforum. LPGguiden tar intet ansvar for feil i innhold på disse sidene. Alt innhold, som faglig innhold, reportasjer, linkesider, gjestebøker, chattesider, debatter og forum må leses og brukes for egen ri...
Views: 1116   Replies: 0
Last Post: Jan 22, 2009 4:03pm
by Adm
Oppdateringer
Vi har nå slettet alle priser som er eldre enn 2017. Som dere ser så er det ikke så mye innmelding av priser vi egentlig får til vårt prisbarometer. Ta gjerne å sving innom stasjoner nær deg, sjekke at de faktiske er der som list...
Views: 303   Replies: 4
Last Post: Jun 28, 2018 6:35am
by Terje garberg
oppdatert liste over fyllesteder
Fins det noen oppdatert liste over fyllestasjoner, syns den som ligger her er rimelig utdatert ? Oppdateres den egentlig lenger ? LPG norge har jo bare for sine egne stasjoner, men det fins jo fremdeles endel andre som ikke er med i LPG norge sitt distribusjonsnett.
Views: 336   Replies: 3
Last Post: Jan 8, 2018 9:06pm
by Jan
Tahoe
Hei Hvorfor varierer prisen på LPG (pumpepris fra 4 kr - 8/9 kr ?? Er det helt opp til de som eier pumpen å bestemme prisen selv ??
Views: 246   Replies: 2
Last Post: Mar 28, 2017 12:52am
by FAL
Nye opplysninger om nedlagte stasjoner
Shell Haukås Nyborg har sluttet å levere gass. Shell Hafslund Bilsenter har sluttet å levere gass. Shell Momarken Shellsenter har sluttet å levere gass. Shell RV-7 Bilistsenter har sluttet å levere gass Bergen Gasservice har sluttet ...
Views: 482   Replies: 2
Last Post: Nov 29, 2016 10:48am
by Bjørn Klevderud
Statsbudsjett 2017 - pris på LPG økes med 0,80 NOK per KG
http://www.statsbudsjettet.no/Statsbudsjettet-2017/Artikler/Avgiftssatser-2017/ +0,80 NOK per KG. (ca. 0,40 NOK per liter?). Pluss at Shell/Kosan fjerner alle LPG stasjoner. Kan vi konkludere at LPG drift i Norge dør en langsom død?
Views: 388   Replies: 0
Last Post: Oct 6, 2016 5:19am
by Roald o
u
Ulf
Veibruksavgift på LPG, statsbudsjettet 2015
Betyr denne nye avgiften på LPG fra juli 2015 at drivstoffkostnaden kommer opp på samme nivå som bensin og diesel?
Views: 1108   Replies: 42
Last Post: Oct 5, 2016 10:39pm
by FAL
p
Paal
Flash Lube eller ikke, eller ja takk begge deler.
Jeg har et nyinstallert BRC anlegg i en 2003 Ford Expedition 5,4 V8 utført i Polen. Uført på et Bosch Service verksted med alle nødvendige godkjenninger fra BRC. De som har sett installasjonen får ikke fullrost den perfeksjonisme, og deta...
Views: 1068   Replies: 9
Last Post: Aug 24, 2016 9:20pm
by FAL
Starte LPG- stasjon
Starte LPG-stasjon? Jeg har selv gassbil og må kjøre flere mil for å fylle. Driver et lite verksted å vurderer å sette opp en stasjon for bil. Problemet er at jeg ikke vet hva som kreves eller hvordan skaffe meg informasjonen for å f...
Views: 453   Replies: 2
Last Post: Jul 15, 2016 1:15pm
by IL johnsen
Shell blir ST1, LPG borte?
Hørte et rykte av en LPG Norge ansatt av LPG Norge stasjonen i Trondheim at nå Shell blir ST1 det skal legges ned alle LPG fyllestasjoner som nå drives av Shell. Noen som har mer info? Vet i hvert at LPG har allerede blitt fjernt på et Shell st...
Views: 480   Replies: 2
Last Post: Mar 9, 2016 10:50am
by Bjørn
Service på LPG-anlegg i Rogaland.
Sør for Boknafjorden er det Bilpaviljongen Hellestø på Sola som kan ta service på LPG-anlegg. Nord for Boknafjorden er det Knapphus Bensinstasjon, de kan også bygge om biler. Måtte nettopp benytte meg av Bilpaviljongen Hellestø...
Views: 591   Replies: 1
Last Post: Jan 20, 2016 12:52am
by Jan Bjørkhaug
MB 230 ML BRC anlegg. Alarmen starter når jeg kjører.
Før så hendte det en gang i blandt at alarmen gikk, jeg slo over på bensin for så å slå over på gass igjen. Og det fungerte igjen. Men den blir treigere og treigere å få i gang igjen. Og før i dag kjørte jeg en t...
Views: 306   Replies: 1
Last Post: Dec 3, 2015 3:39am
by Jan Rune
l
Lars
Noe nytt i veibruksavgiften?
Er den noen som har hørt noe nytt i denne saken?.
Views: 463   Replies: 2
Last Post: Dec 1, 2015 12:06am
by Andre Sveen
f
FAL
Økonomiske erfaringer
Tenkte bare dele mine erfaringer, når jeg først har tatt meg bryet med å logge alle fyllinger i et regneark. Dette tar hensyn til økningen i forbruk, bensin og gasspris (bensinpris satt midt mellom veiledende- og mandagsmorraprisen) og sære u...
Views: 332   Replies: 1
Last Post: Aug 5, 2015 6:30pm
by FAL
Feilmelding på BRC anlegg
Hei Har en Subaru Outback 2.5 2005 med BRC anlegg. Anlegget piper tre ganger, veksler over til bensin og veksler tilbake til gass på egenhånd i løpet av få sekunder. Dette skjer med jevne mellomrom og begynte etter bytte av begge filterene p...
Views: 324   Replies: 0
Last Post: Feb 26, 2015 10:01am
by Bronskimlet
BRC Gassanlegg VW Touareg
Hei. Jeg har en VW Touareg V6 3,2 som jeg har konvertert til BRC gassanlegg. I ettertid finner Biltilsynet ut at det er umulig å få den godkjent av Statens Vegvesen da den er bruktimportert fra USA på unntaksbestemmelse 15 av forrige eier. Jeg forespur...
Views: 362   Replies: 0
Last Post: Dec 22, 2014 8:19am
by Lars Geir Dyrdal
p
Patryk
Naturgass i Oslo/Akershus
Hallo, jeg har et meget spørsmål som er umulig å finne ut av på egen hånd, så vil gjerne høre med dere. Vet noen om noen som helst fyllestasjoner for naturgass i Oslo/Akershus? Vet dem finnes på vestlandet, men hva med øst...
Views: 211   Replies: 1
Last Post: Dec 21, 2014 11:02am
by Tom
Konvertere 2005 Land Rover Discovery 3 4,4 V-8 300hk HSE til LPG
Hej, jag undrar om det går att kovertera en 2005 Land Rover Discovery 3 4,4 V-8 300hk HSE till LPG? Är det någon som har tips på ställen som gör det, i Norge, Sverige eller Polen för den delen? Tack på förhand David
Views: 171   Replies: 0
Last Post: Aug 24, 2014 4:55am
by David Corneliuss...
m
Max T.
LPG verksteder Oslo/Akershus
Hei, har nylig tatt med min tysk registrert LPG bil med til Norge (Prins gas anlegg) Ser etter et verksted for EU kontroll samt evt reparering av injektorene. Fant ut at LP miljøet er ganske lite her i Norge og kunne ikke finne noe verksteder selv... T...
Views: 477   Replies: 3
Last Post: Aug 17, 2014 11:44am
by Sig
o
ote
Prins gassanlegg
Var ute og kjørte i dag. Etter en stopp skulle eg starte bilen. Det gjekk fint, men gassanlegget var dødt, ingen lys på start og stopp bryteren for anlegget. Har for øvrig hatt nylig service på anlegget, etter å ha flyttet tanken. Det v...
Views: 592   Replies: 7
Last Post: Aug 11, 2014 7:34am
by ote
godkening av gass anleg
hei er der noen som kan gi svar på hvor du får godkent gass anleget ,har kontaktet statens,biltsyn fikke ikke svar annet en du måtte ha servis på dett ?
Views: 374   Replies: 1
Last Post: Jul 31, 2014 8:17pm
by Jan
Gammelt lpg system, høyt forbruk.
Hei, kjøpte en Mazda 626 2,0 aut her i vinter som viste seg å vere godkjent for lpg. Systemet er derimot tatt ut. Og det ser ut som den som har tatt det ut har hatt dårlig tid. Ledninger er bare klippet av, og det er det eneste som er igjen av syste...
Views: 283   Replies: 1
Last Post: May 21, 2014 7:20am
by Lars
service bigas, hvor
Hei, har en 2002 Tahoe med gassanlegg fra Bigas montert av Gassdrift, men trenger nå service evt, oppgradering . Hvor kan jeg evt, fått utført dette , bor i Rogaland Kjetil
Views: 345   Replies: 3
Last Post: Apr 26, 2014 7:43am
by Henrik Farstad
a
anton
BSR LPG ANLEGG.
ER DET NOEN SOM VET HVOR MANGEN OMDREININGER ÅPNING CA JEG SKAL HA PÅ DEN SMØREFLASKA SOM SMØRER VENTILENE NÅR JEG KJØRER PÅ LPG ?? DET ER ET BSR ANLEGG SOM JEG HAR. SPØRSMÅL 2. FINNES DET FILTRE PÅ DISSE GASSA...
Views: 390   Replies: 3
Last Post: Apr 23, 2014 6:40am
by Jostein
Import av bil med LPG anlegg fra Tyskland
Hei, Er det noen der som har erfaring med å importere en nyere enn 1.jan-01 bil med gassanlegg montert? Hvordan er det å få slikt registrert og godkjent i vognkort? Feks en R-klasse Mercedes 05-06 mod eller lignende. Regner med at det kan by på...
Views: 367   Replies: 1
Last Post: Apr 17, 2014 6:36am
by Max T
Montering tank under bilen
Jeg eier en Ford Expedition, hvor gasstanken er montert inne i bilen. I forbindelse med innmontering av bakseter, ser jeg for meg å montere ny tank under bilen, hvor reservehjulet i dag henger. Jeg har ikke funnet installatører i nærheten av Roga...
Views: 624   Replies: 20
Last Post: Apr 5, 2014 12:23am
by Jostein
l
Lars
Ventilsmøring til Prins anlegg.
Hei, jeg lurer på hvem som selger ventilsmørings olje til Prins anlegget som står i Tahoen min. Ser det nærmer seg bunnen på beholderen. Det er Autogassenteret som har levert anlegget dei kan selvfølgelig skaffe dette men jeg lurer p...
Views: 575   Replies: 4
Last Post: Mar 18, 2014 10:33am
by Lars
Problemer å kjøre på bensin
Problemer på å kjøre på bensin Har nettopp kjøpt en mb w126 1984 mod i Nederland. Anlegget er Omvl, montert og godkjent av RWD i 2013. Går helt perfekt på gass. Men vil ikke starte på bensin. Er også vanskelig og starte p...
Views: 180   Replies: 0
Last Post: Feb 22, 2014 11:55pm
by Rolf Eikrem
Motorlys lysegult ved kjøring på LPG
Hei Jeg kjører en Tahoe 2004 modell på LPG, aldri hatt problemer, annet enn at motorlyset lyser Gulating dashbordet. Etter min tolkning vedlesing av innstruksjbok kan / vil dette skjevedkjøring på fremmed kontant. Nå etter å ha væ...
Views: 336   Replies: 1
Last Post: Feb 18, 2014 7:03pm
by Jostein
Rabatt LPG Shell/Kosan Gas
Kosan Gas har overtatt LPG salg på Shell stasjonene og begynnt med nettopriser. Derfor er det ikke lenger rabatt å få, men litt lavere priser på pumpen. Er det noen som fortsatt får rabatt?
Views: 607   Replies: 2
Last Post: Feb 10, 2014 1:53am
by Frodes
Nytt servicesenter for lpg-biler i Stavanger region
Dekkbutikken Ålgård starter BRC servicesenter fra Sept/okt 2013. Vi kan ta service og diverse ettermonteringer på gass anlegg til biler. Interresse for service osv kan meldes til aalgaard@dekkbutikken.com eller tlf 51613000/94009099
Views: 462   Replies: 16
Last Post: Jan 15, 2014 10:44pm
by Jostein
f
FAL
Hyling fra fordamper
Drev med litt rengjøring i motorommet for å få bort litt saltavleiringer. Fordamperen fikk seg også en dusj, men det likte den dårlig, og begynnte å hyle (pipetone i KHz området). Jeg koblet fra batteriet og lot den stå en stun...
Views: 240   Replies: 1
Last Post: Nov 20, 2013 8:18am
by Indian
Flytting av tank til under bilen og montering av 3. Seterad.
Hei, siden bilen nettop hadde 10 års dag vurderer jeg å montere 3. Bakseterad. Her ligger det nå en 180 l tank til mitt OMVL Dream XXI anlegg. Tanken må nok under bilen for å beholde litt bagasjeplass. Slik jeg forstår det, monterer...
Views: 399   Replies: 2
Last Post: Oct 2, 2013 6:07am
by eyvind_nistad
LPG roses i elbil sammenligning
Kjekk informasjon: http://blogg.hegnar.no/2013/09/02/er-elbilen-co2-messig-lonnsom/
Views: 357   Replies: 1
Last Post: Sep 24, 2013 10:49pm
by FAL
LPG i Tahoe 2008
Heisann. Jeg har en 2008 mod. Tahoe 5,3 liter med gass anlegg. Når jeg kjøpte bilen, lyste det grønne varsel lyset for "motor" når jeg kjørte på gass, men lyset slukket når jeg svitsjet over på bensin. Nå lyser dette va...
Views: 366   Replies: 5
Last Post: Aug 3, 2013 12:56pm
by Sveio - 2003 Sub...
f
FAL
Prisøkningen
Har siste års prisøkning på LPG på 30% ( tillegg til ny avgift) rot i virkeligheten (råvareprisene)? Har det f.eks. vært tilsvarende økning på gass til oppvarming etc.? Noen som vet?
Views: 930   Replies: 26
Last Post: Jul 31, 2013 12:10am
by ulf
bytte gasstank
Ønsker tips/erfaringer vedr bytte av gasstank. Jeg har en chey 2004mod bensin og gass, type brc. Det er en tank på ca 150liter der baksete skal stå. Har fått tilbud på ca kr 7000 for og bytte til tank under bil der reservehjulet er. Er dett...
Views: 467   Replies: 6
Last Post: Jul 28, 2013 11:11am
by Sig
LPG service stavanger
Hei folkens. Vi har noen firmabiler som går på gass. Har hatt service hos Hellestø, men jeg snakket med de i går, og de tilbyr ikke lengre service på gass anlegg da han som kunne dette har sluttet.... Noen som vet om noen andre gjø...
Views: 243   Replies: 3
Last Post: Jun 30, 2013 11:03pm
by KT
f
FAL
Nyttig info
Snublet over denne: http://altenergy.rrc.state.tx.us/training/trainingpdfs/Troubleshoot_Autogas.pdf
Views: 330   Replies: 0
Last Post: May 23, 2013 8:44pm
by FAL
a
AOF
Hvilket verksted mekker på Gas Tech anlegg i Østfold eller Akershus?
Gas Tech anlegget i Tahoe'n trenger litt justering og den eneste som mekka på den type anlegg hos Gas Tech i Sarpsborg (de som satte inn anlegget) har nettopp slutta. Jeg må derfor finne meg et nytt verksted, og helst i nærheten av Fredrikstad. Noe...
Views: 362   Replies: 15
Last Post: May 1, 2013 10:28am
by Indian
w
W.A
Montering av anlegg i Polen
Hei ! Jeg har en M.B E240 1999 modell ( 7 seter ) som jeg vil ha LPG på. Noen som vet om bra verksted i polen , (Gadansk ) og eventuelt hvilket type anlegg som er best . Noen andre gode tips.
Views: 471   Replies: 4
Last Post: Apr 30, 2013 6:59am
by pol
LPG på Golf TDI
Noen som monterer dette i norge?
Views: 500   Replies: 7
Last Post: Apr 24, 2013 12:20am
by Indian
Injektorene for gassen fortsetter å gå etter at tenningen er slått av. PROBLEM LØST
Paal PaalJeg har siste generasjon BRC installasjon i min 2003 Ford Expedition 5,4L Eddie Bauer. Jeg fikk montert anlegget i Polen Se mitt forrige innlegg her på forumet: http://pub50.bravenet.com/forum/static/show.php?usernum=4275695930&frmid=54&msgid=729769...
Views: 1091   Replies: 0
Last Post: Apr 22, 2013 4:01pm
by Paal
p
Paal
Injektorene for gassen fortsetter å gå etter at tenningen er slått av.
Jeg har siste generasjon BRC installasjon i min 2003 Ford Expedition 5,4L Eddie Bauer. Jeg fikk montert anlegget i Polen Se mitt forrige innlegg her på forumet: http://pub50.bravenet.com/forum/static/show.php?usernum=4275695930&frmid=54&msgid=729769&cmd=show...
Views: 298   Replies: 1
Last Post: Apr 22, 2013 3:53pm
by Paal
p
Paal
Treg start på LPG BRC-anlegg når der er kaldt.
Er det flere enn meg som sliter med at LPG anlegget starter sent når det er kuldegrader ute -6 grader og kaldere. Det ble fortalt meg at anlegget skal starte når vanntemperaturen har nådd ca +40 grader. Dette har fungert helt perfekt inntil kulda k...
Views: 543   Replies: 5
Last Post: Apr 22, 2013 1:06pm
by hans
Gassbiler til salgs her på LPGguiden
Lager her en tråd som blir oppdatert når nye annonser legges inn. http://www.gjelstenli.no/lpg/index-filer/lpgbilsalg.htm
Views: 291   Replies: 1
Last Post: Apr 10, 2013 10:35pm
by LPGguiden
Stort sprik i gassprisene
Noen som har en god forklaring hvorfor gass prisen spriker så mye som den gjør nå?
Views: 518   Replies: 9
Last Post: Mar 29, 2013 11:10pm
by Joar
p
Paal
Gassinjektorer som fortsetter å gå, etter at tenningen er slått av.
Hei alle gassdrift fans! Dette er min første post på dette forumet, så jeg ønsker meg selv velkommen. :) Jeg har en Ford 2003 Expedition 5,4L som ble bygget om i Polen. Før noen kommenterer ombygging i Polen, så vil jeg si at jeg h...
Views: 300   Replies: 2
Last Post: Mar 12, 2013 11:39pm
by Paal
Jeep AMC 360 (forgasser) yter dårlig etter noen tenningsjusteringer
Hei. Jeg har en 1987 Jeep Grand Wagoneer med AMC 360 V8 forgassermotor med elektronisk tenning (duraspark). Den har Emmegas LPG-anlegg som jeg tror er montert i Litauen for noen år siden, og godkjent hos GasTech i 2010. Den har gått jevnt på gass et...
Views: 398   Replies: 14
Last Post: Mar 12, 2013 12:50am
by Ulf
m
MT
Dårlig gass?
Hei Har en Jeep Grand Cherokee med et Stag gassanlegg. Det fungerte fint lenge, men så begynte det å lekke gass. Merker det i lav fart, eller når jeg står stille. Han som monterte anlegget skylder på at jeg fyller "feil" gass, dvs fra primag...
Views: 313   Replies: 1
Last Post: Feb 8, 2013 9:37pm
by ulf
1 2 3 4
Free Forum powered by Bravenet 
Powered by Bravenet